School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 132
Course Title in English Law and Rhetoric
Course Title in Turkish Hukuk ve Sözbilimi
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective The transformation of language into words, which is the main field of study of a lawyer. In this sense, to ensure that every lawyer is aware of his or her rhetorical skills, understands their importance and internalises them.
Course Description Rhetoric and eloquence, which have been the basis of legal education for thousands of years, have taken on a very different ground with the knowledge accumulated by linguistics, semiotics and philosophy of language, especially in the last two centuries. In recent years, developments in logic and fuzzy logic have led to the emergence of artificial intelligence. All these developments will be examined and analyzed under the title of contemporary rhetoric.
Course Description in Turkish Binlerce yıllık hukuk eğitiminde esas olmuş retorik ve belagat, özellikle son iki yüzyıldır dilbilim, göstergebilim ve dil felsefesinin oluşturduğu bilgi birikimiyle çok farklı bir zemine oturdu. Son yıllarda mantık ve bulanık mantık ile ilgili gelişmeler, yapay zeka olgusunu ortaya çıkarttı. Bütün bu gelişmeler çağdaş sözbilimi başlığı altında incelenecek ve irdelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öncelikle dil ve dilin kullanımının önemini kavrar.
2) Bunun doğuştan bir yetenek olmanın ötesinde, öğrenilebilir ve geliştirilebilir bir yetenek olduğunu fark eder.
3) Binlerce yıllık bilgi birikimi içerisinde kendine uygun yorumlarla belirli yetenekleri içselleştirir.
4) Hukuk bilgisinin yanısıra bu bilginin kullanılabilmesi için gereken dil ve iletişim yeteneklerini fark eder ve kullanıma geçirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date RÜŞTÜ BURAK EKE , September 2024
Course Coordinator NESLİ ŞEN ÖZÇELİK
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Antik Çağ’da Retorik
2) İkna ve Belagat / Doğu’nun Deneyimi
3) Söz Sanatları / İletişim ve İknadaki Önemi
4) Bir Sistem Olarak Hukuk ve Dil
5) Hukukun Göstergebilimi
6) Söz Edimleri Kuramı
7) Hukukta Yorum ve Yorumbilim
8) Hukuk Metninin Çözümlenmesi
9) Hukukta Edim ve Edimsel Dilbilim
10) Hukukta İrade ve Bilinç Durumları
11) Bilinçdışı ve Bilinçdışının Dili
12) Hukukun Ekolojisi ve Güdümbilim
13) Yargı, Mantık, Bulanıkmantık ve Dil
14) Çağdaş Sözbilim / Retorikten Yapayzekaya
Required/Recommended ReadingsÇiğdem Dürüşken, Roma’da Retorik Eğitimi Ertuğrul Uzun, Hukuk Göstergebilim Ahmet Cevdet Paşa, Belagat-I Osmaniye Levent Ayserer- Bir Söz Edimi Olarak Yargı Edimi Firijtof Capra- Ugo Mattei- Hukukun Ekolojisi
Teaching MethodsTheoretical lecture, case analyses, analyses on assignments
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
TOTAL %
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 10 1 11
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2