School/Faculty/Institute |
Faculty of Education |
Course Code |
ELT 441 |
Course Title in English |
Special Topics in Foreign Language Education |
Course Title in Turkish |
Yabancı Dil Eğitiminde Özel Konular |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Select,Exercise,Flipped Classroom,Guided Personal Study,Lecture,Practical,Project |
Level of Course |
Select |
Semester |
Spring,Fall,Summer School |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: 0 |
Lab: 0 |
Other: 0 |
|
Estimated Student Workload |
150 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
-- |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn about recent trends and developments in the fields of foreign language education and applied linguistics. |
Course Description |
This course offers a flexible curriculum/syllabus shaped by the expertise and current research area of the lecturer delivering the course each term. Students will explore cutting-edge trends, methodologies, and issues in foreign language education and applied linguistics, such as posthumanism, technology integration, multilingual education, language policy, intercultural communication, and innovative assessment methods. Through lectures, discussions, case studies, and project-based learning, students will gain a deeper understanding of contemporary challenges and opportunities in the field. |
Course Description in Turkish |
Bu ders, her dönem dersi veren öğretim üyesinin/görevlisinin uzmanlığı ve güncel araştırma konularına göre şekillenen esnek bir müfredat/ders izlencesi sunar. Öğrenciler, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilim alanlarında post hümanizm, teknoloji entegrasyonu, çok dilli eğitim, dil politikası, kültürlerarası iletişim ve yenilikçi değerlendirme yöntemleri gibi öncü eğilimler, metodolojiler ve konular hakkında bilgi edineceklerdir. Derslerde uygulanacak olan sınıf içi tartışmalar, vaka incelemeleri ve proje tabanlı öğrenme yoluyla, öğrenciler alandaki güncel zorluklar ve fırsatlar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaklardır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) explain recent trends and developments in foreign language education and applied linguistics
2) analyze contemporary methodologies, approaches and technologies in language teaching.
3) apply innovative teaching strategies and tools in practical language teaching scenarios.
4) reflect on their own teaching practices and beliefs in light of new research and trends.
5) design and conduct projects/research on a specific topic related to foreign language education.
6) assess the impact of language policies and societal factors on foreign language education.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
DERYA ALTINMAKAS , October 2024 |
Course Coordinator |
DERYA ALTINMAKAS |
Semester |
Spring,Fall,Summer School |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. AYBİKE OĞUZ |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Introduction & Orientation to the course and syllabus. |
2) |
Anthropocene and Capitalism: Ontology, Epistemology, and Ethics
*Chapters from Haraway (2016)
|
3) |
Post-Humanism, Eco-Centrism, and Education: Ontology, Epistemology, and Ethics
Case Study: Forest Schools
*Mycock (2020) Forest schools: moving towards an alternative
pedagogical response to the Anthropocene? Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 41:3, 427-440, DOI: 10.1080/01596306.2019.1670446
|
4) |
Social justice, sustainability and peace
Chapters from Shiva (2016)
|
5) |
Social justice and prosumer economy with a Guest Speaker
Habbard, (2014) The prosumer economy. Finweek, pp.10–10.
|
6) |
Humanist and Common World Pedagogies
Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005)
|
7) |
Humanist and Common World Pedagogies
Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005)
|
8) |
Biomimicry and Education
Chapters from Dreyfus (2002)
|
9) |
Biomimicry and Education
Chapters from Dreyfus (2002)
|
10) |
Guest Speaker on Integrating Regenerative Education into School Systems |
11) |
Project Design Workshop |
12) |
Project Design Workshop |
13) |
Q&A session and Peer Feedback on Final Projects |
14) |
Q&A session and Peer Feedback on Final Projects |
15) |
Final Examination Period |
16) |
Final Examination Period |
Required/Recommended Readings | Readings and audio/visual materials will be uploaded on the learning management system – BlackBoard. |
Teaching Methods | Flipped classroom; group work; individual work; lesson planning; micro teaching; presentation |
Homework and Projects | Students will work in groups to design a project tailored to a specific educational context, which will help them incorporate sustainability concepts, ecological principles, and social justice and equity, Common World Pedagogies into an educational setting. |
Laboratory Work | -- |
Computer Use | Correspondence, Blackboard |
Other Activities | -- |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 10 |
Ödev |
4 |
% 40 |
Sunum |
2 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 30 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
altinmakasd@mef.edu.tr
543
Attendance is required for 70% of the course session for successful completion of the course. Active involvement in class is required. You will be graded on in-class tasks and discussion participation. Attending each class hour is highly recommended, but just coming to class without participation does not receive any credit. You should come to class on time and having read all assigned weekly readings and completed pre-class tasks.
Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54.
|