School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 303 | ||||
Course Title in English | Economics Research and Communication | ||||
Course Title in Turkish | Ekonomik Araştırma ve İletişim | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 133.5 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 101 - Microeconomics ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge of microeconomics and macroeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain the necessary knowledge and skills for research studies in economics. | ||||
Course Description | This course aims to guide the students during the process of conducting an economic research. Each student will select a research topic, conduct a literature review, organize data sources, perform a data analysis, and present his/her results both written and orally. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilere ekonomik araştırma yapma sürecinde rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci bir araştırma konusu seçecek, bu konuda literatür taraması yapacak, veri analizi uygulayacak ve sonuçları hem yazılı hem de sözlü olarak sunacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Araştırma soruları formüle etmek; 2) Yayınlanmış araştırmaları bulmak ve belirli bir konu hakkında ekonomik literatürü özetlemek; 3) Veri toplamak, veri analizi yapmak ve sonuçları yorumlamak; 4) Akademik yazma becerilerini sergilemek; 5) Sunum becerilerini göstermek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Ekonomi Araştırma Sürecine Giriş |
2) | Ampirik Proje 1/ Araştırma Önerisi/Raporu Yazma |
3) | Ampirik Proje 1 devam* / Ekonomi alanında bir konu üzerinde literatür taraması |
4) | Ampirik Proje 2 / Referanslar ve Atıf Stilleri |
5) | Ampirik Proje 2 devam |
6) | Yazmayı bir araştırma aracı olarak kullanma, bir araştırma projesinin sonuçlarını iletme |
7) | Ara Sınav |
8) | Ampirik Proje 3 |
9) | Ampirik Proje 3 devam |
10) | Ampirik Proje 4 |
11) | Ampirik Proje 4 devam |
12) | Poster Sunumu Atölyesi |
13) | Sunum Provası |
14) | Final Raporları ve Bireysel Sunumlar Üzerine Geri Bildirim |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Greenlaw, S., Doing Economics: A Guide to Understanding and Carrying Out Economics Research, South-Western Cengage Learning. Doing Economics (ebook) by CORE Econ | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Students participate to the course by reading, discussing, listening, writing and presenting | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Yes | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | No | ||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | Yes | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
karamollaoglun@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found on the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 6 | 2 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 0.5 | 0.5 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1.5 | 7.5 | |||
Total Workload | 136.5 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |