School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 304
Course Title in English International Economics
Course Title in Turkish Uluslararası Ekonomi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 202 - Microeconomic Theory II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Knowledge of microeconomic theory.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an understanding of the theoretical, empirical and policy issues relating to international economics.
Course Description The purpose of this course is to provide an analytical framework for the analysis of international trade issues. Our starting point will be the examination of models in traditional trade theory. Other topics covered in the class include understanding the reasons behind international trade across various trade models, the welfare gains and losses from trade, and trade policies and instruments of trade policy.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Uluslararası ticaretteki temel kavramları, dünya ticaretindeki tarihsel ve güncel eğilimlerle birlikte anlamak;
2) Başlıca ticaret modellerini kavramak, bunlar arasında Ricardian Modeli, Spesifik Faktörler Modeli, Heckscher-Ohlin Modeli ve Standart Ticaret Modeli bulunmaktadır;
3) Uluslararası ticaret politikasının araçlarını ve ticaret politikalarının oluşturulması ve uygulanmasında etkili olan siyasi güçleri açıklamak;
4) Gelişmekte olan ülkelerin ticaret politikalarını uygularken karşılaştıkları zorlukları değerlendirmek;
5) Uluslararası ticaret politikası alanındaki temel tartışmaları ve çekişmeleri analiz etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Course Coordinator NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Dünya Ticaretine Genel Bakış
3) Emek Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük
4) Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı
5) Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli
6) Standart Ticaret Modeli
7) Ara Sınav Haftası
8) Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Üretimin Uluslararası Konumu
9) Küresel Ekonomide Firmalar
10) Ticaret Politikasının Araçları
11) Ticaret Politikasının Siyasal Ekonomisi
12) Gelişmekte Olan Ülkelerde Ticaret Politikası
13) Ticaret Politikasındaki Tartışmalar ve Gözden Geçirme
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsInternational Economics - 2017-2018 SPR Course ID: karamollaoglu69954 Course Materials: Krugman, International Trade: Theory and Policy, 10/e, Global Edition Author(s): Krugman, Paul | Melitz, Marc | Obstfeld, Maurice Textbook ISBN-13: 9781292060439
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsAssignments and Homework
Laboratory WorkNone
Computer UseYes
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration nazli.karamollaoglu@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Total Workload 137
Total Workload/25 5.5
ECTS 5