School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 404
Course Title in English Economics Seminar II
Course Title in Turkish Ekonomi Semineri II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 129 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ECON 301 - Econometrics I
Expected Prior Knowledge Knowledge on econometrics
Co-requisites None
Registration Restrictions Only for undergraduate students
Overall Educational Objective The objective of the seminar is to develop the students’ acquaintance with different research topics in both macro and microeconomics, policy oriented topics and enable students to carry-on an independent research on a selected area of interest.
Course Description Students enrolled in this course will carry-on an independent research throughout the term. The weekly lectures will be composed of active lecture discussions on preparing a research hypothesis, literature review, methodological discussions and preparing an empirical outlay for the independent research. At the end of the term each student will submit a research paper and present the main findings of their research.
Course Description in Turkish Bu derste öğrencilerin bağımsız bir araştırma makalesi hazırlaması beklenmektedir. Haftalık dersler aktif olarak tartışmalardan ve bağımsız bir araştırmanın oluşturulması için yapılacak hazırlıklardan oluşmaktadır. Araştırma sorusunnu belirlenmesi, literatür taraması hazırlanması, yöntemsel tartışmaların gerçekleştirilmesi ve uygulamalı analizlerin tamamlanması hedeflenmektedir. Dönem sonunda her öğrenci bağımsız bir araştırma makalesi teslim edecek sunum gerçekleştirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yazma becerilerini geliştirmek
2) Bapımsız bir araştırma hipotezi oluşturmak
3) İktisat teorisindeki temel kuramsal konuları tartışmak
4) Belli iktisadi konuları ampirik olarak araştırmak
5) İktisat politika önerileri oluşturmak
6) Tartışma, münazara ve sunum becerilerini göstermek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023
Course Coordinator BURHAN CAN KARAHASAN
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Araştırma hipotezi oluşturmak
3) Araştırma hipotezi tartışması - Haftalık Teslim I
4) Literatür taraması hazırlanması I
5) Literatür taraması hazırlanması II
6) Literatür taraması tartışması - Haftalık teslim II
7) Birinci taslak teslimi
8) Yöntemsel arka planın oluşturulması I
9) Yöntemsel arka planın oluşturulması II
10) Yöntemsel arka planın tartışılması - Haftalık teslim III
11) Ampirik analiz atölyesi I
12) Ampirik analiz atölyesi II
13) Ampirik analiz tartışması - Haftalık teslim IV
14) Politika önerileri ve tartışmalar
15) Final dönemi - sunumlar
16) Final dönemi - sunumlar
Required/Recommended ReadingsA required reading list for the course will be distributed at the beginning of the term.
Teaching MethodsLectures (Flipped Learning)
Homework and ProjectsWeekly submissions, draft and final submissions of the independent papers
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 30
Rapor Teslimi 4 % 20
TOTAL % 100
Course Administration karahasanb@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 1 10 1 11
Proje 1 14 14
Ödevler 1 7 1 8
Rapor Teslimi 4 2 1 12
Total Workload 129
Total Workload/25 5.2
ECTS 5