School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | EE 206 | ||||||
Course Title in English | Analysis of Microelectronic Circuits and Devices | ||||||
Course Title in Turkish | Mikroelektronik Devre ve Cihaz Analizi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme,Laboratory Work | ||||||
Level of Course | Başlangıç | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 176 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 7 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
EE 201 - Circuit Analysis |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge in the components and characteristics of electric circuits, and the circuit analysis techniques are expected. | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the behavior of semi-conductor electronic devices and their terminal characteristics, and how to bias these devices and how to analyze analog circuits employing these devices | ||||||
Course Description | This course provides a comprehensive analysis of microelectronic circuits and devices. The following topics are covered: semi-conductor basics: concepts and semi-conductor components; semiconductor diode: physical structure, terminal characteristics, analysis of diode circuits; Bipolar Junction Transistor (BJT): physical structure and operating modes, BJT as a switch, DC biasing, BJT as an amplifier, small-signal model, basic amplifier circuits; MOSFET: structure and operating modes, MOSFET as a switch, MOSFET amplifiers; Operational amplifiers: concepts and application examples. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) yarı iletken elektronik devrelerin temel fiziksel davranışlarını tanımlar, 2) yarı iletken elektronik devrelerin terminallere ait özelliklerini ayırt eder, 3) yarı iletken elektronik devreleri nasıl biaslayacağını anlar, 4) yarı iletken elektronik devreler kullanarak temel elektronik devreleri analiz eder ve tasarlar, 5) laboratuvar ortamında elektrik devreleri kurar ve bu devreleri ölçümler yaparak analiz eder, 6) laboratuvar ortamında ekip çalışmasıyla elektrik devresi deneyleri gerçekleştirir, 7) laboratuvar raporları aracılığıyla iletişim yeteneğini gösterir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ARİF MUSTAFAZADE , December 2020 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. GÜLEN AKTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Yarı İletken Davranışının Temelleri, İletim Mekanizmaları, Doping, Sürüklenme ve Difüzyon Mekanizmaları, |
2) | Giriş, Diyot ve Elektriksel Davranışı, |
3) | pn Arayüzünün Temelleri, Küçük Sinyal Modeli, Diyot Devrelerinin AC Analizi, |
4) | Diyot Modelleri, Diyot Devrelerinin DC Analizi, Zener Diyodu, |
5) | pn Arayüzünün Parazitleri (Gövde Dirençleri, Arayüz ve Difüzyon Kapasiteleri), Diğer Diyot Türleri, Düzelticiler ve Zener Diyotları Kullanarak Regülasyon, |
6) | BJT'nin Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, |
7) | Erken Etki, BJT Modelleri ve Özellikleri, |
8) | BJT Devrelerinin DC Biaslaması, |
9) | MOSFET'in Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, |
10) | MOSFET Özellikleri ve Önemli İkinci Derece Etkiler (Kanal Uzunluğu Modülasyonu, Gövde Etkisi), |
11) | MOSFET Devrelerinin DC Biaslaması, |
12) | DC biaslama |
13) | BJT'ler ve MOSFET'lerin Dijital Devrelerdeki Temel Uygulamaları, |
14) | Basic applications of BJTs and MOFETs in digital circuits |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Required/Recommended Readings | Electronic Devices and Circuit Theory, Robert L. Boylestad and Louis Nashelsky. 11th edition. Pearson Education. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | There will be 2 homework assignments. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Students will carry out experiments on semi-conductor electronic devices. | |||||||||||||||||||||
Computer Use | At least one of the homework assignments is based on SPICE Simulations on computer or some questions in the homework is based on SPICE solutions | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: 5th Floor office hours: TBA email address: mustafazadea@mef.edu.tr Policies: • Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for the missed midterm. • Missing a final: Faculty regulations. • Homework are due 1-2 weeks after it is announced. Late homework will be downgraded by 20% for each day passed the due date. • Exams are in closed-notes and closed-books format. • To be eligible of taking the final, you should attend 4 out of 5 lab sections and your midterm score should be at least 25 (out of 100). • A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations • Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 5 | 2 | 2 | 3 | 35 | ||
Ödevler | 2 | 4 | 3 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Final | 1 | 21 | 2 | 23 | |||
Total Workload | 176 | ||||||
Total Workload/25 | 7.0 | ||||||
ECTS | 7 |