School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 212 | ||||
Course Title in English | Electrical and Electronic Circuits | ||||
Course Title in Turkish | Elektrik ve Elektronik Devreleri | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select,Flipped Classroom,Laboratory Work | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 156 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 115 - Calculus I |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in calculus and complex numbers is expected. | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basic components and characteristics of electric circuits, how to analyze electric circuits with mathematical techniques and the basics of semi-conductor electronic devices. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the sophomore students the basic components and characteristics of electric circuits and the mathematical techniques to analyze electric circuits. The course content covers basic circuit components and their current-voltage characteristics, circuit theorems and equations, DC circuit analysis techniques, Operational amplifiers; concepts and application examples, time domain analysis of RC, RL circuits, analysis a circuit in frequency domain, finding the power and energy consumption of the circuits in frequency domain also Semi-conductor basics: concepts and semi-conductor components, Bipolar junction transistor (BJT); physical structure and operating modes, BJT as a switch, MOSFET; structure and operating modes, MOSFET as a switch. The theoretical lectures will be coupled by laboratory work. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Elektronik cihazların çalışma prensiplerini kavrar; 2) Elektronik devre problemlerini, çözümlerini ve uygulama alanlarını belirler; 3) Gerekli varsayımları, kısıtları ve veri toplama yöntemlerini belirleyerek elektronik devre deneyleri yapar; 4) Laboratuvarda takım çalışması olarak elektrik devresi deneyleri gerçekleştirir; 5) Belirtilen özellikleri karşılayacak şekilde elektrik devreleri tasarlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | , March 2018 |
Course Coordinator | YUSUF AYDIN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN |
Hafta | Konu |
1) | Devre Değişkenleri |
2) | Devre Elemanları |
3) | Basit Dirençli Devreler |
4) | Devre Analiz Teknikleri (Düğüm-Voltaj ve Çevre-Akım Yöntemleri) |
5) | Devre Analiz Teknikleri (Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri, Süperpozisyon) |
6) | Operasyonel Amplifikatör |
7) | Endüktans ve Kapasitans |
8) | Birinci Dereceden RL ve RC Devrelerinin Tepkisi (Basamak ve Doğal Tepki için Genel Çözüm) |
9) | Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi (Fazör, frekans bölgesinde pasif devre elemanları) |
10) | Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi (Frekans bölgesinde devre analizi) |
11) | Sinüzoidal Kararlı Durum Güç Hesaplamaları |
12) | Yarı İletkenler, p-n Eklemleri, Diyotlar ve Transistörler, Diyot ve Elektriksel Davranışı, Diyot Modelleri, Diyot Devrelerinin DC ve AC Analizi |
13) | BJT Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, BJT'lerin Anahtarlama Uygulamaları |
14) | MOSFET Temelleri ve Çalışma Bölgeleri, MOSFET'lerin Anahtarlama Uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | James W. Nillson and S. Riedel, “Electric Circuits”, Pearson, 10th Edition, 2014. Sedra, A. S., Smith, K.C “Microelectronic Circuits”, Oxford University Press fourth edition, 1998 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework questions will be assigned to the students and there will be quizzes containing questions from the homework assignments. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Students will carry out experiments in the laboratory. | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Not required | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: TBA office hours: TBA email address: TBA Rules for attendance: - Missing a quiz: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Laboratuvar | 7 | 2 | 2 | 2 | 42 | ||
Uygulama | 12 | 1 | 1 | 24 | |||
Ödevler | 2 | 6 | 12 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 156 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |