School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 301 | ||||
Course Title in English | Introduction to Analog and Digital Communication Systems | ||||
Course Title in Turkish | Analog ve Sayısal Haberleşmeye Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Other | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EE 204 - Signals and Systems |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in probability, statistics, calculus and signals and systems is expected. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn fundamentals of analog and digital communication techniques using Fourier representation of signals and systems and learn mathematical theories of analog and digital modulation schemes. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to analog and digital communications. The following topics are covered: properties of Fourier transform, ideal low-pass filters, power spectral density, amplitude modulation, double sideband-suppressed carrier modulation, costas receiver, single-sideband modulation, vestigial sideband modulation, angle modulation, narrowband frequency modulation, wide band frequency modulation, generation and demodulation of FW waves, sampling, pulse-amplitude modulation, pulse-position modulation, quantization, pulse-code modulation, line codes, intersymbol interference, Nyquist channel, binary amplitude shift keying, phase shift keying, frequency shift keying, m-ary digital modulation, constellation diagrams and mapping onto waveforms, additive white Gaussian noise. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sinyal ve sistemlerin Fourier gösteriminin temellerini tanır; 2) Analog ve dijital iletişim sistemlerinin temel yapı taşlarını tanımlar; 3) Analog ve dijital modülasyon tekniklerini analiz eder; 4) Modern mühendislik araçlarını kullanarak analog ve dijital iletişim teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | , November 2018 |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Sinyal ve Sistemlerin Fourier Gösterimi |
2) | Sinyal ve Sistemlerin Fourier Gösterimi |
3) | Genlik Modülasyonu |
4) | Genlik Modülasyonu |
5) | Açı Modülasyonu |
6) | Açı Modülasyonu |
7) | Darbe Modülasyonu |
8) | Darbe Modülasyonu |
9) | Temel Bant Veri İletimi |
10) | Temel Bant Veri İletimi |
11) | Dijital Bant Geçiren Modülasyon |
12) | Dijital Bant Geçiren Modülasyon |
13) | Dijital Bant Geçiren Modülasyon |
14) | Rastgele Sinyaller ve Gürültü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: Introduction to Analog & Digital Communications, Simon Haykin, Michael Moher, 2nd Edition, Wiley Recommended: Digital and Analog Communication Systems, Leon W. Couch, 8th Edition, Pearson | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Final Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | Students will carry out experiments on AM, DSSBM, SSBM, FM, PLL, PAM, PCM, ASK, PSK, FSK, BPSK and QAM. | |||||||||||||||
Computer Use | Labview/Simulink | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: 5th Floor office hours: TBA email address: Rules for attendance: At least 70% attendance to lectures is expected. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam for midterm exam will be provided. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 2 | 3 | 3 | 56 | ||
Proje | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 151 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |