School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | EE 302 | ||||||
Course Title in English | Digital Signal Processing | ||||||
Course Title in Turkish | Sayısal İşaret İşleme | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
EE 204 - Signals and Systems |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in continuous and discrete time signals and systems, Fourier series and Fourier transform, properties of discrete-time signals and systems, convolution. | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the analysis of discrete time signals and systems. | ||||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to digital signal processing and time-scale analysis. The following topics are covered: discrete time signals in the time domain, linear time-invariant systems, convolution, frequency domain representation of discrete signals and systems, Discrete Time Fourier Transform (DTFT), sampling theory, discrete-time processing of analog signals, z-transform, transform analysis of systems, stability and causality, Discrete Fourier Transform (DFT), circular convolution, Fast Fourier Transform (FFT), implementation of and structures for discrete systems, digital filters: specifications, FIR filter theory and design methods, IIR filter theory and design methods. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) işaretler, işaret işleme ve sayısal işaretlerin temel kavramlarını açıklar; 2) işaretler ve sistemleri zaman ve frekans bölgesinde analiz eder; 3) ayrık zamanlı işaretler ve sistemleri transfer bölgesinde analiz eder; 4) MATLAB kullanarak ayrık zamanlı sistemleri analiz eder ve tasarlar; 5) bir sayısal işaret işleme projesi gerçekleştirir ve sonuç çıkarır; 6) proje geliştirirken ekip çalışması gösterir; 7) teknik raporlar hazırlar ve izleyici karşısında sunar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | SERAP KIRBIZ , April 2018 |
Course Coordinator | SERAP KIRBIZ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SERAP KIRBIZ |
Hafta | Konu |
1) | Ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler (2.1-2.5) |
2) | Ayrık sinyallerin ve sistemlerin frekans alanı gösterimi. (2.6-2.9) |
3) | Örnekleme teorisi, Analog sinyallerin ayrık zamanlı işlenmesi (4.1-4.3) |
4) | Ayrık Fourier Serileri (DFS) (8.1-8.4) |
5) | Ayrık Fourier Dönüşümü (DFT), Dairesel evrişim (8.5-8.7) |
6) | z-dönüşümü (3.1-3.2) |
7) | z-dönüşümü (3.3-3.4) |
8) | Doğrusal Zamanla Değişmez Sistemlerin Dönüşüm Analizi (5.1-5.3) |
9) | Kararlılık ve nedensellik (5.4-5.6) |
10) | Ayrık Zamanlı Sistemler İçin Yapılar (6.1-6.5) |
11) | Sayısal filtreler: özellikler. FIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.1-7.2) |
12) | FIR filter theory and design methods (7.3) |
13) | IIR filtre teorisi ve tasarım yöntemleri (7.4-7.5) |
14) | Hızlı Fourier Dönüşümü (FFT) (9.1-9.3) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | 1. “Discrete-Time Signal Processing”, Oppenheim and Schafer, Prentice-Hall, 3rd edition, 2010 (Textbook) 2. “Digital Signal Processing, Principles, Algorithms and Applications”, Proakis and Manolakis, Prentice-Hall, 2007. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Problems from textbook (they will not be collected and not graded, quiz questions will be very similar or identical to the problems). 1 Project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | 7 laboratories on analyzing signals in time and frequency domains and designing discrete time systems. | ||||||||||||||||||
Computer Use | Students will use MATLAB in lab and to implement discrete time systems for their projects. | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: 5th Floor office hours: Tue 16:00-17:00, Thu 16:00-17:00 email address: kirbizs@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Eligibility to take the final exam: Students are required to collect a weighted average of at least 25 points from midterm exam, quizzes, laboratory and projects to be able to take the final exam. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 1 | 1 | 1 | 21 | ||
Proje | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 11 | 2 | 13 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |