School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 101
Course Title in English Roman Law: General Provisions
Course Title in Turkish Roma Hukuku: Genel Hükümler
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will have an understanding of the historical development of Roman law and its impact on the legal systems of continental Europe.
Course Description This course aims to introduce historical knowledge as an introduction to Roman law, Roman law’s influence on modern legal systems, the concept of competence in law and the validity of legal actions.
Course Description in Turkish Roma hukukuna giriş için gerekli tarihi bilgi, Roma hukukunun modern hukukları etkileme süreci ve biçimi, ehliyet, hukuki işlemlerin geçerliliği temel kavramlar incelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Roma devletinin devirlerini bilir.
2) Roma Hukukunun oluşumu ve geçtiği evreleri değerlendirir.
3) Roma hukukunun Kıta Avrupası sistemleri üzerindeki etkilerini kavrar.
4) Roma hukukunun temel kavramlarını Türk hukukuyla mukayeseli olarak analiz eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAVVA KARAGÖZ , January 2024
Course Coordinator HAVVA KARAGÖZ
Semester Güz
Name of Instructor Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Roma Devletinin siyasi devirleri (Krallık Devri, Cumhuriyet Devri)
2) Roma Devletinin siyasi devirleri (İlk İmparatorluk Devri, Son İmparatorluk Devri)
3) Roma Hukuku’nun devirleri (Eski Hukuk Devri, Klasik Hukuk Devri)
4) Roma Hukuku’nun devirleri (Klasik Hukuk Devri, Klasik Sonrası Devir) Roma Hukuku’nun modern hukukları etkileme süreci ve modern hukuklara etkisi
5) Ius (Hukuk), hak (ius) ve dava (actio)
6) Hak ehliyeti
7) Roma ailesi ve patria potestas
8) Vesayet ve kayyımlık
9) Vize
10) Hukuki olay ve hukuki muamele
11) Fiil ehliyeti
12) Hukuki muamelenin arızî unsurları
13) Hukuki muamelelerin hükümsüzlüğü
14) Hukuki muamelelerin hükümsüzlüğü
15) Final
16) Final
Required/Recommended ReadingsZiya Umur, Roma Hukuku Ders Notları, İstanbul. Belgin Erdoğmuş-Bülent Tahiroğlu, Roma Hukuku Dersleri, Tarihi Giriş Temel Kavramlar, İstanbul. Özcan Karadeniz Çelebican, Roma Hukuku, Tarihi Giriş, Ankara. Andreas B. Schwartz, Roma Hukuku Dersleri I, Tarihi Kısım ve Umumi Doktrinler, Çeviren Türkan Basman, İstanbul. Ziya Umur, Roma Hukuku Lügatı, İstanbul. Paul Koschaker, Kudret Ayiter, Roma Özel Hukukunun Ana Hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara.
Teaching MethodsLecture & Case Studies
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karagozh@mef.edu.tr
0212 395 36 04
Midterm: %40 Final: %60 Office Hours: Tuesdays, 14-16 Tel.0.212.395.36.04 karagozh@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 14 0 0
Proje 1 0 0
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2