School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 102 | ||||
Course Title in English | Roman Law: Special Provisions | ||||
Course Title in Turkish | Roma Hukuku: Özel Hükümler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 110 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the basic rules and principles of Roman law of obligations, the institutions of Roman law and their influence on modern law. | ||||
Course Description | The student will learn about the fundamental rules and principles created in Roman law, Roman legal institutions and their influence on modern institutions. They will also learn about Roman law of obligations, litigation and rights in rem. | ||||
Course Description in Turkish | Öğrenci, Roma Borçlar Hukukunun ortaya koyduğu temel kural ve prensipler ile Roma Hukuku kurumlarını ve günümüz hukukuna etkisini öğrenecektir. Roma Borçlar hukuku, usul hukuku ve ayni haklara ilişkin kazanımlar elde edecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Roma borçlar hukuku ve eşya hukuku prensiplerini bilir. 2) Borçlar hukukunun tarihsel gelişimini ve günümüz hukuk sistemlerine etkisini görür. 3) Roma hukukundaki mülkiyet, zilyetlik, irtifak ve rehin gibi kavramları tespit eder, değerlendirir. Türk hukukuyla mukayeseli olarak öğrenir. 4) Roma usul hukukunun esaslarını anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Roma Borçlar Hukuku’nun modern hukukları etkileme süreci |
2) | Borcun unsurları |
3) | Borçlunun sorumluluğu |
4) | Zarar ve tazmin edilmesi, alacağın temliki, borcun nakli |
5) | Borçların sona erme sebepleri |
6) | Borçların kaynakları |
7) | Akitten doğan borçlar |
8) | Akitten doğan borçlar |
9) | Ara sınav |
10) | Akitten doğan borçlar |
11) | Kanundan doğan borçlar |
12) | Roma Eşya Hukuku |
13) | Roma Eşya Hukuku |
14) | Roma Eşya Hukuku |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Ziya Umur, Roma Hukuku Ders Notları, İstanbul. Türkan Rado, Roma Hukuku Dersleri, Borçlar Hukuku, İstanbul. Belgin Erdoğmuş, Roma Eşya Hukuku, İstanbul. Özcan Karadeniz Çelebican, Roma Eşya Hukuku, Ankara. Paul Koschaker, Kudret Ayiter, Roma Özel Hukukunun Ana Hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & Case Studies | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr 0212 395 36 04 Midterm: %40 Final: %60 Office Hours: Tuesdays, 10-12 Tel.0.212.395.36.04 karagozh@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Total Workload | 110 | ||||||
Total Workload/25 | 4.4 | ||||||
ECTS | 4 |