School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 105
Course Title in English Constitutional Law I
Course Title in Turkish Anayasa Hukuku I
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn the general principles and institutions of Constitutional Law comparatively.
Course Description This course aims to provide students basic knowledge on general principles and basic concepts and institutions of Constitutional Law. In the context of the course, primary and derived constituent powers, types of states, elections, political parties and governmental systems are comparatively examined and discussed.
Course Description in Turkish Dersin amacı öğrencilere Anayasa Hukukunun genel esasları, temel kavramları ve kurumları ile ilgili temel bilgiler vermektir. Ders kapsamında, asli-tali kurucu iktidar, devlet biçimleri, seçimler, siyasi partiler ve hükümet sistemleri karşılaştırmalı olarak incelenmekte ve tartışılmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Temel normlar ve kurallar kademelenmesini ve anlamını kavrar.
2) Devlet biçimlerini karşılaştırır ve değerlendirir.
3) Siyasal iktidar, demokrasi, seçim, siyasal partiler arasında gerekli ilişkiyi kurar ve siyasal sistem üzerindeki etkilerini yorumlar.
4) Değişik hükümet sistemleri arasındaki farklılıkları ve sonuçlarını eleştirel olarak karşılaştırır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , December 2023
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Anayasacılığın ortaya çıkışı, anayasa, anayasa anlamları, çeşitleri ve diğer anayasal kavramlar
2) Asli Kurucu İktidar: Anayasaların yapılması
3) Tali Kurucu İktidar: Anayasa değişikliği
4) Normlar: Uluslararası antlaşmalar, olağan ve olağanüstü kanun hükmünde kararnameler
5) Normlar: Kanun, Parlamento kararları, İçtüzük,
6) Normlar: Anayasa teamülleri, tüzük, yönetmelik, normlar hiyerarşisi
7) Devlet biçimleri: üniter devlet, bölgeli devlet, federal devlet
8) Temsili, yarı temsili, yarı doğrudan ve doğrudan demokrasi
9) Seçim, oy hakkı, seçimin hukuki niteliği
10) Seçim Sistemleri
11) Siyasi Partiler
12) Kuvvetler ayrılığı ve kuvvetleri birliği rejimleri
13) Hükümet rejimleri: Parlamenter rejim
14) Başkanlık rejimleri - Yarı başkanlık rejimi
15) Final
16) Final
Required/Recommended ReadingsErdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yay, (son baskı) Süheyl Batum, Didem Yilmaz, Serkan Köybaşi, Anayasa Hukuku - Temel Kavramlar Ve Genel Esaslar, Oniki Levha yay., (son baskı) İbrahim Özden Kaboğlu, Anayasa Hukuku Dersleri (Genel Esaslar) Legal Yayınevi, (son baskı) Ömer Anayurt, Anayasa Hukuku Genel Kısım, Seçkin yay, (son baskı) Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları: Ders Kitabı, Ekin Yay., (son baskı) Blackboard’a yüklenecek makaleler…
Teaching MethodsParticipation in the course by watching videos in advance, lecturing, discussions on the subjects in class and then decision readings and practical works on the subject
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 16 1 17
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4