School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 106
Course Title in English Constitutional Law II
Course Title in Turkish Anayasa Hukuku II
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Students will learn the general principles of Turkish constitutional law, constitutional institutions and the system of fundamental rights and freedoms.
Course Description This course aims to provide students with extended knowledge on Ottoman-Turkish Constitutional developments, secularism, social state, rule of law, equality, rights and freedom system, legislative power, executive power, judicial power and constitutional jurisdiction.
Course Description in Turkish Dersin amacı öğrencilere Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri, laiklik, sosyal devlet, hukuk devleti, eşitlik, hak ve özgürlükler sistemi, yasama erki, yürütme erki, yargı erki ve anayasa yargısı konularında kapsamlı bilgi sunmaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türk Anayasalarının yapım sürecini karşılaştırır.
2) Devletin temel niteliklerini ayrıntılı olarak kavrar.
3) Temel haklar ve özgürlükler rejimini ve bu alana ilişkin sorunları karşılaştırmalı olarak yorumlar.
4) Yasama, yürütme ve anayasa yargısının işlevlerini ve işleyişini değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , December 2023
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri: 1976, 1921, 1924, 1961 ve 1982 Anayasalarının temel özellikleri
2) Anayasa Mahkemesi’nin kuruluşu, görev ve yetkileri
3) Anayasa Mahkemesine başvuru yolları, denetimin kapsamı ve sonuçları
4) Anayasa’nın başlangıcı ve değeri, eşitlik, Yargı fonksiyonu, temel yargısal ilkeler, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu
5) Hukuk devleti ilkesi
6) Sosyal devlet, demokratik devlet ve laik devlet
7) Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi
8) TBMM’nin kuruluşu, ara seçim, erken seçim, seçimlerin ertelenmesi
9) Yasama sorumsuzluğu, yasama dokunulmazlığı, milletvekilliğinin sona ermesi
10) TBMM Başkanlık Divanı, siyasi Parti grupları, meclis komisyonları, görüşme ve oylama usulleri
11) Kanunlar, kararlar
12) TBMM’nin bilgi edinme ve denetim yolları
13) Yürütme oluşumu ve yetkileri, Yürütme fonksiyonu, Yürütme işlemleri
14) Finaller
Required/Recommended ReadingsErgun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay. Ankara, (son baskı) Bülent Tanör/Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Anayasa Hukuku, Beta Yay. İstanbul, Kasım (son baskı) Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yay., Bursa, (son baskı)
Teaching MethodsWatching lecture videos, discussions, lectures, decision readings and practical work
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 16 1 17
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4