School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 202
Course Title in English Criminal Law: General Provisions II
Course Title in Turkish Ceza Hukuku Genel Hükümler II
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other: 2
Estimated Student Workload 101 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective To teach the basic concepts of criminal law and the general theory of crime.
Course Description As part of this course, mens rea, the concept of culpability, reasons diminishing and removing criminal capacity and culpability, error in criminal law, attempt, complicity, aggregation and sanctions of criminal law will be examined, within the general theory of crime.
Course Description in Turkish Bu ders kapsamında Suç Genel Teorisinde manevi unsur, kusurluluk kavramı, kusur yeteneğini ve kusurluluğu azaltan ve kaldıran nedenler, ceza hukukunda hata, suça teşebbüs, suça iştirak, suçların içtimaı ve ceza hukuku yaptırımları incelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) 1.Ceza hukukunun temel kavramlarını anlarlar.
2) 2.Bunlardan yararlanarak somut sorunları çözme becerisi elde ederler.
3) 3.Suç genel teorisini gerçek yaşamdaki olaylara uygulayabilirler.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ,
Course Coordinator RAĞIP BARIŞ ERMAN
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. GÜÇLÜ AKYÜREK

Course Contents

Hafta Konu
1) Hukuka Aykırılık Unsuruna Giriş
2) Hukuka Uygunluk Nedenleri 1: Kanunun Hükmü, Amirin Emri, Hakkın Kullanılması
3) Hukuka Uygunluk Nedenleri 2: Meşru Savunma, İlgilinin Rızası
4) Hukuka Uygunluk Nedenleri 3: Kanunda Yer Almayan Hukuka Uygunluk Nedenleri, Zorunluluk Hâlinin Hukuksal Niteliği
5) Kusurluluk 1: Kusur Yeteneği, Hukuka Uygunluk Nedenlerinde Sınırın Aşılması
6) Kusurluluk 2: Kusuru Etkileyen Nedenler – Cebir Tehdit, Haksız Tahrik, Geçici Nedenler
7) Kusurluluk 3: Kusuru Etkileyen Hata, Hukuka Uygunluk Nedenlerine İlişkin Hata
8) Vizeler
9) Suça Teşebbüs, Gönüllü Vazgeçme
10) İştirak
11) Suçların İçtimaı
12) Yaptırım Teorisi 1: Yaptırım Teorisine Giriş, Cezalar ve Güvenlik Tedbirleri
13) Yaptırım Teorisi 2: Hapis Cezasına Alternatif Yaptırımlar, Hak Yoksunlukları, Hapis Cezasının Ertelenmesi, Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması
14) Yaptırım Teorisi 3: Koşullu Salıverme, Denetimli Serbestlik, Tekerrür ve Özel Tehlikeli Suçlular, Zamanaşımı
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsBerrin AKBULUT, Ceza Hukuku Genel Hükümler M. Emin ARTUK – Ahmet GÖKCEN, Ceza Hukuku Genel Hükümler Nur CENTEL – Hamide ZAFER – Özlem Yenerer ÇAKMUT, Türk Ceza Hukukuna Giriş Timur DEMİRBAŞ, Ceza Hukuku Genel Hükümler Zeki HAFIZOĞULLARI – Muharrem ÖZEN, Türk Ceza Hukuku (Genel Hükümler) Hakan HAKERİ, Ceza Hukuku Genel Hükümler Kayıhan İÇEL, Ceza Hukuku Genel Hükümler Mahmut KOCA – İlhan ÜZÜLMEZ, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ – İlker TEPE, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler İzzet ÖZGENÇ, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler Bahri ÖZTÜRK – Mustafa Ruhan ERDEM, Uygulamalı Ceza Hukuku ve Güvenlik Tedbirleri Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Hukuku Genel Hükümler Nevzat TOROSLU, Ceza Hukuku Genel Kısım Hamide ZAFER, Ceza Hukuku Genel Hükümler *The latest editions of all books are recommended. ** Having an up-to-date and printed Constitution and penal code is required.
Teaching MethodsFlipped learning applications, theoretical lectures followed by practical studies in which decision reviews and case solutions are made on the subject.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ermanr@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 0 1 1 28
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 10 2 12
Total Workload 101
Total Workload/25 4.0
ECTS 4