School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 203
Course Title in English Administrative Law I
Course Title in Turkish İdare Hukuku I
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge The student is expected to know the basic concepts of law and to have a background in Constitutional Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective Students will learn the constitutional principles that dominate administrative law, Turkish administrative organization, administrative activities and the basic principles and concepts related to them.
Course Description Constitutionals principles relating to administrative law and generel principles and concepts of the Turkish administrative organisation, administrative activities.
Course Description in Turkish İdare hukukuna hakim olan anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı, idarenin faaliyetleri

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Anayasal ilkelerin Türk idare hukukuyla ilişkisini ve bu ilkelerin idare hukuku üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
2) Türk idare teşkilatına hakim olan anayasal ilkeleri tanımlar ve bu bilgiler ışığında teşkilat şemasını çizer.
3) Merkezden yönetim ve yerinden yönetim teşkilatlarını organizasyon ve fonksiyonları açısından karşılaştırır.
4) Yerinden yönetim kuruluşlarının türlerini ve bu türlerin kendine özgü karakterini açıklayabilir.
5) İdari faaliyet türlerini ve bu faaliyet türleriyle bağlantılı olarak sahip olduğu yetki ve görevlerini açıklayabilir.
6) İdare hukukuna ilişkin anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı ve idari faaliyetler konularında edindiği bilgileri somut uyuşmazlıkları çözerken kullanabilme becerisi edinir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Course Coordinator ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi İdare Hukukunun Görev Alanı-İdari Fonksiyon Kavramı
2) Türk İdare Hukukuna İlişkin Anayasal İlkeler Hukuk Devleti İlkesi
3) Eşitlik İlkesi, Sosyal Devlet İlkesi, Laiklik İlkesi
4) Türk İdari Teşkilatına İlişkin Anayasal İlkeler
5) Merkezi İdare Teşkilatı
6) Yerinden Yönetim Teşkilatı: Yerel Yönetimler Ara Sınava Hazırlık Pratikleri ve Genel Tekrar
7) Ara sınav
8) Yerinden Yönetim Teşkilatı: Hizmet Yerinden Yönetimleri
9) İdari faaliyetler: Planlama Faaliyeti-Özendirme, Teşvik Faaliyeti
10) Kolluk Faaliyeti: Kolluk Faaliyeti Türleri
11) Kolluk Faaliyeti: Kolluk Yetkisi ve Sınırları
12) Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Tanımı ve Ölçütleri
13) Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Türleri
14) Kamu Hizmeti Gördürülme Usulleri
15) Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavı
Required/Recommended Readingsİdare Hukuku, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, Eylül 2021. İdare Hukuku, Turan YILDIRIM, Özge OKAY TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, Gül ÜSTÜN, Hüseyin Melih ÇAKIR 12 Levha Yayınevi, İstanbul, Ekim 2021. İdare Hukuku Dersleri, Kemal GÖZLER, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınevi, Eylül 2022. İdare Hukuku, Metin GÜNDAY, İmaj Yayınevi, Ankara, Kasım 2017. İdare Hukuku Mevzuatı Çocuk Yasası, Ian McEwan, Yapıkredi Yayınları.
Teaching MethodsTheoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration hacimuratlarz@mef.edu.tr

MEF University Office (5th Floor) By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4