School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 301 | ||||
Course Title in English | Criminal Law: Special Provisions I | ||||
Course Title in Turkish | Ceza Hukuku: Özel Hükümler I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 85 hours per semester | ||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the general structure of crimes. | ||||
Course Description | The purpose of this course is to introduce students to the crimes prescribed in Turkish Penal Code. Within this course, the general theory of the special provisions will be introduced and international crimes and certain crimes against persons will be examined. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, Türk Ceza Kanunu’nda düzenlenen suç tiplerinin incelenmesidir. İncelemede sınıflandırma, korunan hukuki değer gözetilerek yapılmaktadır. Ders kapsamında, ceza hukukunun özel kısmına giriş yapılarak uluslararası suçlar ve bazı kişilere karşı suçlar incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir suçu inceleyebilirler. 2) Bilgilerini somut olaylara uygulayarak sorunlara çözüm üretebilirler. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | GÜÇLÜ AKYÜREK |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. GÜÇLÜ AKYÜREK |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası Suçlara Giriş ve Soykırım |
2) | İnsanlığa Karşı Suçlar, Göçmen Kaçakçılığı ve İnsan Ticareti |
3) | Kasten Öldürme |
4) | İhmal Suretiyle Kasten Öldürme |
5) | Taksirle Öldürme |
6) | Kasten Yaralama |
7) | Taksirle Yaralama |
8) | İşkence ve Eziyet |
9) | Vizeler |
10) | Cinsel Saldırı, Çocuğun Cinsel İstismarı |
11) | Reşit Olmayanla Cinsel İlişki, Cinsel Taciz |
12) | Tehdit ve Şantaj |
13) | Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Bırakma |
14) | Konut Dokunulmazlığını İhlal ve Hakaret |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Durmuş TEZCAN – Mustafa Ruhan ERDEM – R. Murat ÖNOK, Teorik ve Pratik Ceza Özel Hukuku M. Emin ARTUK – Ahmet GÖKCEN, Ceza Hukuku Özel Hükümler Zeki HAFIZOĞULLARI – Muharrem ÖZEN, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler (Kişilere Karşı Suçlar / Topluma Karşı Suçlar) Doğan SOYASLAN, Ceza Hukuku Özel Hükümler Nevzat TOROSLU, Ceza Hukuku (Özel Kısım) Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Handan YOKUŞ SEVÜK, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Mahmut KOCA – İlhan ÜZÜLMEZ, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Köksal BAYRAKTAR – Vesile Sonay EVİK – Gülşah KURT, Özel Ceza Hukuku Cilt I Uluslararası Suçlar Köksal BAYRAKTAR vd., Özel Ceza Hukuku Cilt II Kişilere Karşı Suçlar Köksal BAYRAKTAR vd., Özel Ceza Hukuku Cilt III Hürriyete, Şerefe, Özel Hayata, Hayatın Gizli Alanına Karşı Suçlar (TCK m. 106-140) *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | After the theoretical lecture, practical studies where decision reviews and case solutions are made on the subject. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
akyurekg@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Total Workload | 85 | ||||||
Total Workload/25 | 3.4 | ||||||
ECTS | 3 |