School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 309 | ||||
Course Title in English | Public Finance and Tax Law I | ||||
Course Title in Turkish | Kamu Maliyesi ve Vergi Hukuku I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 78 hours per semester | ||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | With this course, students will have basic knowledge in the field of public finance and tax law. | ||||
Course Description | The course will provide the basic knowledge of terms of tax theory, public expenditures, public debts, budget, taxation principles, taxation process, externalities, public revenues and their classification, taxation principles of the tax system and classification of taxes, economic effects of taxes, terms of tax burden, tax avoidance, tax evasion. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 1. Türkiye ve Dünya uygulamaları ile devlet ve kişiler arasındaki vergi ilişkisini bilir. 2) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 2. Devlet ve kişiler arsında egemenlikten kaynaklanan yükümlülüklerin neler olduğunu ve bunların Hukuk devleti ilkesi kapsamındaki hukuki niteliklerini saptar. 3) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 3. Vergi sisteminde yer alan uyuşmazlıkların nasıl çözümleyeceğini öğrenir. 4) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 4. Vergilerin sınıflandırılmasını, vergiden kaçınma, vergi kaçırma kavramlarını öğrenir. 5) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 5. Vergi Sistematiği içindeki sorunları ve boşlukları öğrenerek buradan çıkacak sonuçları değerlendir ve eleştirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Sınav |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Sınav |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | BİNNUR ÇELİK , January 2024 |
Course Coordinator | BİNNUR ÇELİK |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. BİNNUR ÇELİK |
Hafta | Konu |
1) | Kamu Maliyesinin ve Vergi Hukukunun Temel Kavramları |
2) | Egemenlik, Devlet ve Vergi |
3) | Kamu Gelirlerinin Tasnifi |
4) | Kamu Harcamalarının Tasnifi |
5) | Kamu Borçları |
6) | Bütçe |
7) | Vergilendirme İlkeleri |
8) | Vize Haftası |
9) | Vergilerin ekonomik etkileri |
10) | Vergilerin sınıflandırılması, ekonomik ve hukuki açıdan |
11) | Vergi yükü, Vergiden kaçınma |
12) | Vergi kaçırma |
13) | Yönlendirici Vergilendirme |
14) | Olması Gereken Hukuk Bakımından Vergi Sisteminin İrdelenmesi |
Required/Recommended Readings | Kamu Maliyesi, Abdurrahman Akdoğan, Gazi Kitabevi (son baskı) Kamu Maliyesi, Nurettin Bilici, Seçkin Yayınevi, Ankara (son baskı) Vergi Hukuku, Nihal Sabah, Beta Yayınevi (son baskı) Vergi Hukuku, Nurettin Bilici, Seçkin Yayınevi, Ankara (son baskı) | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical explanation, analysis of public practices with related to course subjects. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
celikbi@mef.edu.tr +902123963600 Ofis Saatleri: Lütfen mail ile randevu alınız. Office Hours: Appointment per e-mail. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 78 | ||||||
Total Workload/25 | 3.1 | ||||||
ECTS | 3 |