School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 312 | ||||
Course Title in English | Law of Civil Procedure II | ||||
Course Title in Turkish | Medeni Usul Hukuku II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil Law, Law of Obligations | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Explanation of all stages of the proceedings in the courts of first instance and information on the finalisation of the judgment, both in substance and in form. | ||||
Course Description | Within this course, the sessions of civil jurisdiction such as exchange of declarations, preliminary investigation, investigation, oral trial and final judgment will be examined. Also, information about the term of evidence and legal remedies against the final judgment will be provided. | ||||
Course Description in Turkish | Yargılamanın aşamaları olan dilekçelerin değişimi, ön inceleme, tahkikat, sözlü yargılama ve hüküm aşamaları anlatılarak, hükmün verilmesinden sonra kanun yolların hakkında da bilgi verilmesi. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dilekçelerin değişimi aşamasında tarafların mahkemeye sunabileceği dilekçeler ve içeriklerini bilir. 2) Ön inceleme aşaması ve sonraki aşama olan tahkikat aşamalarında yapılması gerekenleri anlar. 3) Kesin ve takdiri delillerin neler olduğunu bilerek, ispat hukuku kurallarını yorumlar ve tartışır. 4) İlk derece mahkemesinin verdiği hüküm ve bu hükme karşı kanun yollarının neler olduğunu kavrar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Course Coordinator | ÇİĞDEM YAZICI |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI |
Hafta | Konu |
1) | Cevaba cevap ve ikinci cevap dilekçeleri,İddianın ve Savunmanın Değiştirilmesi ve Genişletilmesi Yasağı, |
2) | Ön İnceleme |
3) | Tahkikat - İsticvap – Duruşmalar |
4) | Ön sorun - Islah - Dava Konusunun Devri |
5) | İspat [İspatın Konusu; İspatın Gerekli Olmadığı Haller; İspat Yükü; Delil İkame (Gösterme) Yükü; İddia Yükü; Somutlaştırma Yükü; İspat Ölçüsü; İspat Türleri; Senet (Kavram; Senet Çeşitleri; Senetlerin Mahkemeye Verilmesi (İbrazı) Zorunluluğu; Senetle İspat Zorunluluğu] |
6) | Yemin (Taraf Yemini; Hâkim Teklif Ettiği Yemin) - Bilirkişi (Niteliği; Bilirkişiye Başvurulacak Haller; Bilirkişi Atanması ve Bilirkişilik Yapma; Bilirkişinin Reddi; Bilirkişi İncelemesi ve Rapor; Bilirkişi Raporlarının Delil Olarak Değeri, Bilirkişinin Sorumluluğu; Özel Bilirkişi (ya da Taraf Bilirkişisi Kavramı) |
7) | Tanık (Tanıklık Yapma Mecburiyeti; Tanıklıktan Çekinme Halleri; Tanık Gösterilmesi; Tanıkların Dinlenmesi; Tanığın İfadesinin Değerlendirilmesi) |
8) | -Keşif, Hüküm |
9) | Davaya Son Veren Taraf İşlemleri – Basit Yargılama Usulü Yargılama Giderleri |
10) | Kanun Yolları (Kanun Yollarının Sınıflandırılması; Kanun Yolundan Feragat; Aleyhe Bozma Yasağı; Kanun Yolunun Konusu) |
11) | İstinaf (İstinaf Yoluna Başvurulabilen Kararlar, İstinaf Dilekçesi, Ön İnceleme, İnceleme, Karar) |
12) | Temyiz (Temyiz Edilebilen Kararlar; Temyiz Sebepleri; Temyiz Yoluna Başvurabilecek Olanlar; Temyiz Süresi; Temyiz Talebi; Temyiz İncelemesi ve Sonunda Verilen Karar) |
13) | Yargılamanın Yenilenmesi (Yargılamanın Yenilenmesi Sebepleri; Yargılamanın Yenilenmesi Usûlü) |
14) | Geçici Hukuki Koruma Önlemleri (İhtiyati Tedbir, Delil Tespiti ve Diğer Geçici Korumalar) |
Required/Recommended Readings | Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usûl Hukuku, Ders Kitabı, On İki Levha Yayınları (last edition)-Mandatory Hakan Pekcanıtez/Hülya Taş Korkmaz/Nedim Meriç, Hukuk Muhakemeleri Kanunu, On İki Levha Yayınları (last edition)-optional, one may also use the text of the Code of Civil Procedure compiled by other authors. Hakan Pekcanıtez/Muhammet Özekes/Mine Akkan, Medeni Usûl Hukuku Pratik Çalışmaları, On İki Levha Yayınları (last edition)-optional | ||||||||||||
Teaching Methods | Oral expression, practical studies, evaluation of the decisions of the Court of Cassation. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 4 |