School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 312 | ||||
Course Title in English | Law of Civil Procedure II | ||||
Course Title in Turkish | Medeni Usul Hukuku II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil Law, Law of Obligations | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Explanation of all stages of the proceedings in the courts of first instance and information on the finalisation of the judgment, both in substance and in form. | ||||
Course Description | Within this course, the sessions of civil jurisdiction such as exchange of declarations, preliminary investigation, investigation, oral trial and final judgment will be examined. Also, information about the term of evidence and legal remedies against the final judgment will be provided. | ||||
Course Description in Turkish | Yargılamanın aşamaları olan dilekçelerin değişimi, ön inceleme, tahkikat, sözlü yargılama ve hüküm aşamaları anlatılarak, hükmün verilmesinden sonra kanun yolların hakkında da bilgi verilmesi. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dilekçelerin değişimi aşamasında tarafların mahkemeye sunabileceği dilekçeler ve içeriklerini bilir. 2) Ön inceleme aşaması ve sonraki aşama olan tahkikat aşamalarında yapılması gerekenleri anlar. 3) Kesin ve takdiri delillerin neler olduğunu bilerek, ispat hukuku kurallarını yorumlar ve tartışır. 4) İlk derece mahkemesinin verdiği hüküm ve bu hükme karşı kanun yollarının neler olduğunu kavrar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Course Coordinator | ÇİĞDEM YAZICI |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI |
Hafta | Konu |
1) | Cevaba cevap ve ikinci cevap dilekçeleri,İddianın ve Savunmanın Değiştirilmesi ve Genişletilmesi Yasağı, |
2) | Ön İnceleme |
3) | Tahkikat - İsticvap – Duruşmalar |
4) | Ön sorun - Islah - Dava Konusunun Devri |
5) | İspat [İspatın Konusu; İspatın Gerekli Olmadığı Haller; İspat Yükü; Delil İkame (Gösterme) Yükü; İddia Yükü; Somutlaştırma Yükü; İspat Ölçüsü; İspat Türleri; Senet (Kavram; Senet Çeşitleri; Senetlerin Mahkemeye Verilmesi (İbrazı) Zorunluluğu; Senetle İspat Zorunluluğu] |
6) | Yemin (Taraf Yemini; Hâkim Teklif Ettiği Yemin) - Bilirkişi (Niteliği; Bilirkişiye Başvurulacak Haller; Bilirkişi Atanması ve Bilirkişilik Yapma; Bilirkişinin Reddi; Bilirkişi İncelemesi ve Rapor; Bilirkişi Raporlarının Delil Olarak Değeri, Bilirkişinin Sorumluluğu; Özel Bilirkişi (ya da Taraf Bilirkişisi Kavramı) |
7) | Tanık (Tanıklık Yapma Mecburiyeti; Tanıklıktan Çekinme Halleri; Tanık Gösterilmesi; Tanıkların Dinlenmesi; Tanığın İfadesinin Değerlendirilmesi) |
8) | -Keşif, Hüküm |
9) | Davaya Son Veren Taraf İşlemleri – Basit Yargılama Usulü Yargılama Giderleri |
10) | Kanun Yolları (Kanun Yollarının Sınıflandırılması; Kanun Yolundan Feragat; Aleyhe Bozma Yasağı; Kanun Yolunun Konusu) |
11) | İstinaf (İstinaf Yoluna Başvurulabilen Kararlar, İstinaf Dilekçesi, Ön İnceleme, İnceleme, Karar) |
12) | Temyiz (Temyiz Edilebilen Kararlar; Temyiz Sebepleri; Temyiz Yoluna Başvurabilecek Olanlar; Temyiz Süresi; Temyiz Talebi; Temyiz İncelemesi ve Sonunda Verilen Karar) |
13) | Yargılamanın Yenilenmesi (Yargılamanın Yenilenmesi Sebepleri; Yargılamanın Yenilenmesi Usûlü) |
14) | Geçici Hukuki Koruma Önlemleri (İhtiyati Tedbir, Delil Tespiti ve Diğer Geçici Korumalar) |
Required/Recommended Readings | Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usûl Hukuku, Ders Kitabı, On İki Levha Yayınları (last edition)-Mandatory Hakan Pekcanıtez/Hülya Taş Korkmaz/Nedim Meriç, Hukuk Muhakemeleri Kanunu, On İki Levha Yayınları (last edition)-optional, one may also use the text of the Code of Civil Procedure compiled by other authors. Hakan Pekcanıtez/Muhammet Özekes/Mine Akkan, Medeni Usûl Hukuku Pratik Çalışmaları, On İki Levha Yayınları (last edition)-optional | ||||||||||||
Teaching Methods | Oral expression, practical studies, evaluation of the decisions of the Court of Cassation. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 4 |