School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 405 | ||||
Course Title in English | Private International Law I | ||||
Course Title in Turkish | Milletlerarası Özel Hukuk I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | It is assumed that the student knows the basic principles of Civil Law. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | The general educational objective of the course is to teach the issues related to Turkish nationality law within the scope of relevant international conventions and legislation; to discuss and solve the problems of nationality law within the framework of international conventions/legislation/jurisprudence/doctrine; to gain the ability to think about the issues related to the conflict of laws on the basis of international private law methodology; to teach to analyze and resolve legal problems arising from legal transactions and relations involving foreign elements within the scope of relevant legislation and international conventions, jurisprudence and doctrine. | ||||
Course Description | Nationality law: objective, scope, definitions and the implementation of citizenship services; the acquisition of Turkish citizenship; loss of Turkish citizenship. Private International Law: The basic concepts of private international law; renvoi, classification, preliminary question, public policy, fraud, mandatory rules, conflict of laws (art. 9-39 PILA). | ||||
Course Description in Turkish | Vatandaşlık hukuku: amaç, kapsam, tanımlar ve vatandaşlık hizmetlerinin yürütülmesi; Türk vatandaşlığının kazanılması; Türk vatandaşlığının kaybı. Milletlerarası özel hukuk: Milletlerarası özel hukukun genel hükümleri, atıf, vasıflandırma, ön sorun, kamu düzeni, kanuna karşı hile, doğrudan uygulanan kurallar, kanunlar ihtilafı kuralları (MÖHUK m. 9-39). |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Türk vatandaşlık hukukunun kapsamındaki konuları bilmek; Türk vatandaşlığının kazanılması ve kaybedilmesine ilişkin sorunları belirlemek, tartışmak ve çözümlemek 2) Milletlerarası Özel Hukukun mantığını ve metodunu bilmek 3) Yabancılık unsuru içeren hukuki ihtilafların vasıflandırılması, uygulanacak hukukun tespiti; tespit edilen hukuk yabancı hukuk ise, bu hukukun uygulanmasına engel olan esasların neler olduğunu bilmek 4) Milletlerarası özel hukuka ilişkin hukuki sorunları, MÖHUK hükümleri çerçevesinde analiz etmek 5) Edinilen teorik bilgiler ile mahkeme kararlarını veya farazi bir olayı tahlil etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | AYFER UYANIK , January 2024 |
Course Coordinator | AYFER UYANIK |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYFER UYANIK |
Hafta | Konu |
1) | Milletlerarası özel hukuka giriş / Milletlerarası özel hukuk kurallarının niteliği ve çeşitleri |
2) | Kanuna karşı hile/ Adaptasyon/ Ön sorun/ Atıf/ Kamu düzeni/ Statü değişikliği/ Doğrudan uygulanan kurallar/ yabancı hukukun uygulanması |
3) | Şekle, zamanaşımına ve ehliyete uygulanacak hukuk |
4) | Aile hukukuna ilişkin bağlama kuralları |
5) | Aile hukukuna ilişkin bağlama kuralları |
6) | Mirasa ilişkin bağlama kuralları / Ayni haklara ilişkin bağlama kuralları |
7) | Sözleşmelere ilişkin bağlama kuralları |
8) | Sözleşmelere ilişkin bağlama kuralları I |
9) | Haksız fiillere ilişkin bağlama kuralları |
10) | Haksız fiillere ilişkin bağlama kuralları / Sebepsiz zenginleşmeye ilişkin bağlama kuralları |
11) | Vatandaşlık hukukuna ilişkin temel kavramlar ve prensipler |
12) | Vatandaşlık hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi Türk vatandaşlığının kazanılması |
13) | Türk vatandaşlığının kaybedilmesi |
14) | Türk vatandaşlığının ispatı ve yargı yolu / Vatandaşlık hukukuna ilişkin Danıştay Kararlarının değerlendirilmesi |
Required/Recommended Readings | 1. Milletlerarası Özel Hukuk TEKİNALP, Gülören/UYANIK, Ayfer, Milletlerarası Özel Hukuk, Bağlama Kuralları (son bası) NOMER, Ergin, Devletler Hususi Hukuku (son bası). ÇELİKEL, Aysel/ERDEM, Bahadır, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) ŞANLI, Cemal/ESEN, Emre/ATAMAN FİGANMEŞE, İnci, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) 2. Vatandaşlık Hukuku ERDEM, Bahadır, Türk Vatandaşlık Hukuku (son bası) NOMER, Ergin, Türk Vatandaşlık Hukuku (son bası) | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture followed by decision readings and practical exercises | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
uyanika@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |