School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 406
Course Title in English Private International Law II
Course Title in Turkish Mllletlerarası Özel Hukuk II
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge It is assumed that the student knows the basic principles of civil procedure law.
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective The general educational objective of the course is to gain the ability to think about the issues related to international procedural law on the basis of the methodology of private international law; to teach how to reason and resolve legal problems arising from legal transactions and relations involving the element of foreignness within the scope of relevant legislation and international conventions, case law and doctrine.
Course Description International jurisdiction of Turkish courts, judicatum solvi, international service abroad, taking evidence abroad, recognition and enforcement of foreign judgments, law of aliens
Course Description in Turkish Türk mahkemelerin milletlerarası yetkisi, teminat, milletlerarası tebligat, milletlerarası istinabe, yabancı mahkeme kararlarının tanınması ve tenfizi, yabancılar hukuku

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Milletlerarası Özel Hukukun mantığı ve metodu hakkında bilmek
2) Yabancılık unsuru içeren hukuki ihtilafların vasıflandırılmasını yapar ve yetkili mahkemeyi tespit etmek
3) Milletlerarası usul hukukuna ilişkin hukuki sorunları, MÖHUK hükümleri çerçevesinde analiz etmek
4) Edinilen teorik bilgiler ile mahkeme kararlarını veya farazi bir olayı tahlil etmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date AYFER UYANIK , January 2024
Course Coordinator AYFER UYANIK
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. AYFER UYANIK

Course Contents

Hafta Konu
1) Milletlerarası Usul Hukukunun Prensipleri; Milletlerarası yetki
2) Milletlerarası Yetki; Yetki Anlaşması
3) Yargı dokunulmazlığı; Milletlerarası Teminat
4) Milletlerarası Tebligat; Milletlerarası İstinabe
5) Yabancı unsurlu davalarda ispat ve deliller
6) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
7) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
8) Yabancı Mahkeme Kararlarının Tanınması ve Tenfizi
9) Milletlerarası tahkim; Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi
10) Yabancılar Hukukunun temel kavramları; Yabancıların Türkiye’ye girişi, ikameti, seyahati
11) Yabancıların idari gözetin altına alınması, sınırdışı edilmesi
12) Yabancıların Türkiye’de çalışma hakları
13) Yabancıların Türkiye’de Taşınmaz edinimi
14) Türkiye’de yabancı sermaye yatırımları; Uluslararası Koruma ve Geçici Koruma Rejimi
Required/Recommended Readings1. Türk Milletlerarası Usul Hukuku NOMER, Ergin, Devletler Hususi Hukuku (son bası). ÇELİKEL, Aysel / ERDEM, Bahadır, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) ŞANLI, Cemal / ESEN, Emre / ATAMAN FİGANMEŞE, İnci, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) 2. Yabancılar Hukuku ÇELİKEL, Aysel / ÖZTEKİN GELGEL, Günseli, Yabancılar Hukuku (son bası)
Teaching MethodsTheoretical lecture followed by decision analysis and case studies on the subject
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration uyanika@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4