School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | |||||
Course Code | DGD 201 | |||||
Course Title in English | Game Design Studio I | |||||
Course Title in Turkish | Oyun Tasarım Stüdyosu I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Project | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 200 hours per semester | |||||
Number of Credits | 8 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | None | |||||
Overall Educational Objective | The aim of this course is to simulate a real-world game development studio environment where students collaborate to create a playable game prototype. It provides experience in integrating diverse production skills, managing team dynamics, and using industry-standard tools and practices. Through iterative design and testing cycles, students learn how to combine creativity, technical skills, and communication for effective game production. | |||||
Course Description | This studio course provides a collaborative, project-based environment where students work in teams to design and develop a digital game using the Unity 3D engine. Students will integrate and apply skills acquired from concurrent courses, especially Animation and Level Design. In addition to technical development, the course emphasizes teamwork, project management, and version control systems. The course simulates an industry-oriented development pipeline, encouraging iterative design, playtesting, and critique. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Oyun geliştirme sürecinin yapısını ve aşamalarını açıklama bilgisini kazanma. 2) Sürüm kontrolü ve işbirlikçi iş akışlarının prensiplerini anlama bilgisini kazanma. 3) Unity kullanarak oynanabilir bir 3D oyun prototipi geliştirme becerisini edinme. 4) Animasyon ve seviye bileşenleri dahil varlıkları bir oyun sahnesine entegre edebilme becerisini edinme. 5) Bir oyun geliştirme ekibinde etkili bir şekilde işbirliği yapma yetkinliği elde etme. 6) Birden fazla disiplini bir araya getiren, tutarlı ve teknik olarak işlevsel bir oyun demosu üretme yetkinliğini kazanma. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | EMİRHAN COŞKUN , August 2025 |
Course Coordinator | EMİRHAN COŞKUN |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı, Ekip Oluşturma ve Proje Beklentileri |
2) | Oyun Konsepti Geliştirme ve Dokümantasyonu (GDD) - Planlama ve Sprint Zamanlaması |
3) | Hikaye Anlatımı ve Oyun Dünyasının İnşası |
4) | Sistem Tasarımı ve Temel Mekanikler - Teknik Kurulum: Sürüm Kontrolü ve Unity Depoları |
5) | Unity ile Prototiplemeye Giriş - Animasyon ve Seviye Tasarım Modüllerinin Entegrasyonu |
6) | Geliştirilebilir Prototip: Hareket, Kamera, Temel Kullanıcı Arayüzü |
7) | İlk Oynanabilir Prototip Gönderimi ve Sunumu |
8) | Kullanıcı Geri Bildirimi Uygulama ve Geliştirme |
9) | UI/UX Geliştirme - Özellik Genişletme ve UX İyileştirme |
10) | Seviye Tasarımı ve Oynanış Dengesi |
11) | Hata İzleme ve Optimizasyon - Teknik İlerlemenin İzlenmesi ve Oyun Testi |
12) | Oyun Testi ve Geri Bildirim Tekrarı |
13) | Geri Bildirimlere Dayalı Son Revizyonlar |
14) | Final Proje Sergisi ve Yansıması |
Required/Recommended Readings | Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press. Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. Unity Documentation – Unity User Manual and Scripting API. Version Control with Git – GitHub Guides and Pro Git Book. Agile Game Development with Scrum by Clinton Keith. Game Design Workshop by Tracy Fullerton (for process and collaboration). Project management tools: Trello, Notion, Jira, or HacknPlan. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Studio-based teamwork and guided production sessions. Agile project planning and weekly team sprints. Mentorship and check-ins by instructors on production progress. Milestone reviews and critique presentations. Version control exercises and collaborative asset management. Integration of concurrent course outputs (Animation, Level Design). | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will work in teams for a game design project, under the direction of studio instructors. Projects will be assessed through studio reviews. Additionally, there will be particular exercises taking place throughout the semester. These exercises will support the thinking and representation tools and processes. Teams are required to submit their game design project at the end of the semester. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Seminars and workshops | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
coskunemi@mef.edu.tr coskunemi@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Attendance and participation during the entire scheduled class time for studio is mandatory. Students must be engaged in questioning and discussing the work of the class. All students are required to attend and participate in all interim and final studio reviews. All assignments must be submitted at the time and on the date specified. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 6 | 84 | |||
Proje | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Final | 1 | 0 | 4 | 4 | |||
Total Workload | 200 | ||||||
Total Workload/25 | 8.0 | ||||||
ECTS | 8 |