School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 411 | ||||
Course Title in English | Intellectual and Industrial Property Law | ||||
Course Title in Turkish | Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil Law | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles of and the current developments in intellectual and industrial property law. | ||||
Course Description | Öğrenciler derste eser türleri, eser sahibinin hakları, bağlantılı ve komşu haklar, davalar, marka hukuku, patent, başvuru ve tescil, hakkın sınırları ve sona ermesi, tasarımlar, sınai hakların korunması konularını öğreneceklerdir. | ||||
Course Description in Turkish | Students will learn types of intellectual works, author’s rights, neighboring rights and lawsuits for their protection; trademarks, patents, application procedure and registration, limits of the rights and their expiration, industrial designs, lawsuits for the protection of the industrial rights. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Fikri haklar kavramını anlar ve hukuk sistemindeki yerini tespit eder. 2) Eser kavramını tanımlar ve eser üzerindeki hakları bilir. 3) Marka kavramını tanır ve marka üzerindeki haklara ilişkin esasları bilir. 4) Patent ve coğrafi işareti tanır, bunlara sağlanan hukuki korumanın esaslarını bilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ALİ DURAL , December 2023 |
Course Coordinator | ALİ DURAL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ALİ DURAL |
Hafta | Konu |
1) | Dersin Tanıtımı – Fikri Mülkiyet kavramı ve hukuk sistemindeki yeri |
2) | Eser kavramı ve çeşitleri - Eser Sahipliği |
3) | Eser sahibinin eseri üzerindeki hakları ve bu hakların sınırlandırılması |
4) | Eser üzerindeki sözleşme ve tasarruflar |
5) | Bağlantılı Haklar- Meslek Birlikleri |
6) | Eser üzerindeki hakların korunması |
7) | Markanın tanımı, unsurları, çeşitleri |
8) | Marka sahibi - Markanın tescili başvurusu ve itiraz |
9) | Markaya ilişkin hukuki işlemler |
10) | Marka sahibinin hakları ve korunması |
11) | Marka üzerindeki hakların sınırları |
12) | Markanın hükümsüzlüğü ve marka üzerindeki hakkın sona ermesi - Tecavüz halinde açılacak davalar |
13) | Patentler |
14) | Coğrafi İşaretler, tasarım üzerindeki haklar |
Required/Recommended Readings | Students may follow any of the following as per their preference: - Cahit Suluk/Rauf Karasu/Temel Nal: Fikri Mülkiyet Hukuku, last edition. - M. Ahmet Kılıçoğlu: Fikri Haklar, last edition. - Engin Erdil: Fikri Mülkiyet Hukuku Ders Kitabı, last edition. - Ünal Tekinalp: Fikri Mülkiyet Hukuku, last edition. - Arslan Kaya: Marka Hukuku, last edition. - Uğur Çolak: Türk Marka Hukuku, last edition. | ||||||||||||
Teaching Methods | The lectures will be taught in a way to support student participation via in-class discussions on relevant legislation and court cases. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
durala@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Uygulama | 2 | 1 | 2 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |