School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code HUM 300
Course Title in English Engineering Ethics
Course Title in Turkish Mühendislik Etiği
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 81 hours per semester
Number of Credits 3 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn general issues and basic principles of ethics, ethical problems that professions at different sectors face; attitudes of the professions especially engineers to the problems and the consequences of the different solutions.
Course Description This course provides a compressive knowledge about the philosophy of the ethics. Different Types of Ethics (Normative Theories of Ethics, Anthropocentrism, Relativism, Monism, Post Modernism, etc.) and. Code of Ethics. Analyzing Exterior Acts and Interior Intentions. Truth and Fair Approach of Person to Person and Person to Social. Engineering Ethics and Design Problems and Design Hierarchy in Process. Moral Responsıbility-Trust Relatıonshıp Between Engıneers And Socıety. Moral Responsibility. Ethical Problems In Engineering- of a Consulting Engineer, of a Software Engineer, of an Engineer in Industry and of an Engineer in Government.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Etik türlerini ve önemini tanımlar ve tüm mesleklerin, özellikle mühendisler ve bilim insanlarının neden etik çalışması gerektiğini anlar;
2) Etik kurallarını ve bu kurallara uyumun ahlaki bir sorumluluk olarak önemini kavrar;
3) Müşterilerin tercihlerini ve beklentilerini anlar, profesyonel tavsiyeler verir ve etik kuralları ihlal etmeden müşteri beklentilerini karşılar;
4) Mühendislerin ve bilim insanlarının karşılaşacağı etik dışı uygulamaları ve teklifleri tanımlar ve sorunlara ve tekliflere yönelik farklı yaklaşımların sonuçlarını inceler;
5) Etik davranışların önemini anlar ve etik kavramının yayılmasına yardımcı olur;
6) Etkili yazılı ve sözlü iletişim organize eder ve sunar;
7) Bir takımda etkili bir şekilde çalışır ve ekibin bileşimini, organizasyonunu ve performansını değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date GÜNAY KOCASOY , December 2018
Course Coordinator UTKU KOÇ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. GÜNAY KOCASOY

Course Contents

Hafta Konu
1) Etik Felsefeye Giriş, Etiğin Tarihsel Gelişimi
2) Etiği neden çalışmalıyız ve Farklı Etik Türleri (Normatif Etik Teorileri, Antroposentrizm, Görecelik, Monizm, Postmodernizm, vb.)
3) Farklı Etik Türleri (Normatif Etik Teorileri, Antroposentrizm, Görecelik, Monizm, Postmodernizm, vb.) (devam)
4) Etik Kuralları
5) Dışsal Eylemleri ve İçsel Niyetleri Analiz Etme - Vaka Çalışmaları
6) Dışsal Eylemleri ve İçsel Niyetleri Analiz Etme - Vaka Çalışmaları (devam)
7) Gerçek: Kişiden Kişiye; Kişiden Topluma
8) Adalet: Kişiden Kişiye; Kişiden Toplama
9) Ahlaki Sorumluluk - Mühendisler ile Toplum Arasındaki Güven İlişkisi
10) Tasarım Sürecinde Mühendislik Etiği ve Sosyal Sorumluluk ve Tasarım Hiyerarşisi
11) Mühendislikte Farklı Etik Problemleri ve Çözümleri - Vaka Çalışmaları
12) Mühendislikte Farklı Etik Problemleri ve Çözümleri - Vaka Çalışmaları
13) Danışman Mühendislerin Etik Problemleri ve Çözümlerinin Sonuçları Sanayi Mühendislerinin Etik Problemleri ve Çözümlerinin Sonuçları
14) Hükümetteki Mühendislerin Etik Problemleri ve Çözümlerinin Sonuçları Yazılım Mühendislerinin Etik Problemleri ve Çözümlerinin Sonuçları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsKroes, P. A., Meijers, A., Ethical Issues in Engineering Design; Safety and Sustainability, ISBN-13:9789090199078; ISSN: 1574-94ıX, vol.2. Anke van Gorp, Delft, 2005. Alger, P.L., Christensin, N.A., Olmsted, S.P., Ethical Problems in Engineering, Library of Congress Catalog Card Number: 65-21448, John Wiley and Sons, New York, 1965.
Teaching MethodsLectures and class discussions
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseUsed for gathering information.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 28
Ara Sınavlar 1 % 32
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office and phone number: 5th Floor office hours: Thursday 12:30-14:30 email address: Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 1 10 1 11
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 81
Total Workload/25 3.2
ECTS 3