School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | IE 401 | ||||||
Course Title in English | Information Systems | ||||||
Course Title in Turkish | Bilişim Sistemleri | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | none | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the basics of the development of information systems and databases. | ||||||
Course Description | The course will give the students an understanding of creating, managing and manipulating databases. We will start by examining competitive business environment and enterprise reference architectures. Then we will learn business analysis methodologies and modeling languages. We will investigate the essentials of using SQL for data management. We will end the course with working on basic business application architectures such as client-server, N-tier, XML and web services. The course will have a theoretical component, but it will mainly focus on the use of technology for hands-on practice. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilere veritabanları oluşturma, yönetme ve değiştirme konusunda deneyim kazandıracaktır. Kurumsal referans yapıları ve işletme analiz metodolojileri inceleyerek derse giriş yapacağız. Veri yönetimi için SQL kullanmanın temellerini araştıracağız. Dersi, müşteri-sunucu, N-tier, XML ve web servisleri gibi işletme uygulama yapıları üzerine çalışarak bitireceğiz. Ders teorik bir bileşene sahip olacak, ancak esas olarak uygulamalı sekilde teknolojinin kullanılması üzerine odaklanacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Veritabanının tasarımını gösteren bir E-R diyagramı ve bir veri akış diyagramı oluşturur ve kullanılacak uygun SQL ifadelerini listeler; 2) Bilgi sistemleri prensiplerini kullanarak temel çözümler önerir; 3) Gerçek veya varsayımsal bir şirket için bir veritabanı uygulaması kullanarak bir bilgi sistemi prototipi geliştirir ve performansını gerçek veya sentetik verilerle gösterir; 4) Bir şirketin sorununa çözüm olarak önerilen bilgi sistemi tasarımının etkisini tartışır; 5) Mevcut teknolojileri analiz ederek bilgi sistemleri alanında yeni teknolojiler geliştirme ihtiyacını tartışır; 6) Etkili sözlü, yazılı, sanal ve görsel iletişimleri organize eder ve sunar; 7) Bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SEMRA AĞRALI , September 2019 |
Course Coordinator | SEMRA AĞRALI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ÇORUH |
Hafta | Konu |
1) | Bilgi Sistemlerine Giriş |
2) | Rekabetçi Çevre |
3) | Rekabetçi Çevre II |
4) | E-R diyagramları (Varlık-İlişki diyagramları) I |
5) | E-R diyagramları (Varlık-İlişki diyagramları) II |
6) | İlişkisel Veritabanlarına Giriş |
7) | MySQL kullanarak İlişkisel Veritabanları Tasarımı I |
8) | MySQL kullanarak İlişkisel Veritabanları Tasarımı II |
9) | SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi I |
10) | SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi II |
11) | SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi III |
12) | Bulutta Veritabanı Yönetimi I |
13) | Bulutta Veritabanı Yönetimi II |
14) | İş Zekası için Veri Madenciliği |
15) | Proje Sunumları |
16) | Proje Sunumları |
Required/Recommended Readings | David M. Kroenke; Randall J. Boyle (2016), Using MIS, Pearson. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Final Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||
Computer Use | Course is given at a computer lab where computers are equipped with MySQL or SQL Server | |||||||||||||||
Other Activities | none | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
agralis@mef.edu.tr none Instructor’s office: 5th Floor office hours: TBA email address: agralis@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum attendance requirement is 70%. Missing an assignment: Assignment deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35% , and (48,72] receive 10%. Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35% , and (48,72] receive 10%. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 3 | 22 | 1 | 69 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |