School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 401
Course Title in English Information Systems
Course Title in Turkish Bilişim Sistemleri
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge none
Co-requisites None
Registration Restrictions none
Overall Educational Objective To learn the basics of the development of information systems and databases.
Course Description The course will give the students an understanding of creating, managing and manipulating databases. We will start by examining competitive business environment and enterprise reference architectures. Then we will learn business analysis methodologies and modeling languages. We will investigate the essentials of using SQL for data management. We will end the course with working on basic business application architectures such as client-server, N-tier, XML and web services. The course will have a theoretical component, but it will mainly focus on the use of technology for hands-on practice.
Course Description in Turkish Bu ders, öğrencilere veritabanları oluşturma, yönetme ve değiştirme konusunda deneyim kazandıracaktır. Kurumsal referans yapıları ve işletme analiz metodolojileri inceleyerek derse giriş yapacağız. Veri yönetimi için SQL kullanmanın temellerini araştıracağız. Dersi, müşteri-sunucu, N-tier, XML ve web servisleri gibi işletme uygulama yapıları üzerine çalışarak bitireceğiz. Ders teorik bir bileşene sahip olacak, ancak esas olarak uygulamalı sekilde teknolojinin kullanılması üzerine odaklanacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Veritabanının tasarımını gösteren bir E-R diyagramı ve bir veri akış diyagramı oluşturur ve kullanılacak uygun SQL ifadelerini listeler;
2) Bilgi sistemleri prensiplerini kullanarak temel çözümler önerir;
3) Gerçek veya varsayımsal bir şirket için bir veritabanı uygulaması kullanarak bir bilgi sistemi prototipi geliştirir ve performansını gerçek veya sentetik verilerle gösterir;
4) Bir şirketin sorununa çözüm olarak önerilen bilgi sistemi tasarımının etkisini tartışır;
5) Mevcut teknolojileri analiz ederek bilgi sistemleri alanında yeni teknolojiler geliştirme ihtiyacını tartışır;
6) Etkili sözlü, yazılı, sanal ve görsel iletişimleri organize eder ve sunar;
7) Bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SEMRA AĞRALI , September 2019
Course Coordinator SEMRA AĞRALI
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ÇORUH

Course Contents

Hafta Konu
1) Bilgi Sistemlerine Giriş
2) Rekabetçi Çevre
3) Rekabetçi Çevre II
4) E-R diyagramları (Varlık-İlişki diyagramları) I
5) E-R diyagramları (Varlık-İlişki diyagramları) II
6) İlişkisel Veritabanlarına Giriş
7) MySQL kullanarak İlişkisel Veritabanları Tasarımı I
8) MySQL kullanarak İlişkisel Veritabanları Tasarımı II
9) SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi I
10) SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi II
11) SQL kullanarak Veritabanı Yönetimi III
12) Bulutta Veritabanı Yönetimi I
13) Bulutta Veritabanı Yönetimi II
14) İş Zekası için Veri Madenciliği
15) Proje Sunumları
16) Proje Sunumları
Required/Recommended ReadingsDavid M. Kroenke; Randall J. Boyle (2016), Using MIS, Pearson.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsFinal Project
Laboratory Worknone
Computer UseCourse is given at a computer lab where computers are equipped with MySQL or SQL Server
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 32
Ödev 12 % 18
Projeler 3 % 50
TOTAL % 100
Course Administration agralis@mef.edu.tr
none
Instructor’s office: 5th Floor office hours: TBA email address: agralis@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum attendance requirement is 70%. Missing an assignment: Assignment deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35% , and (48,72] receive 10%. Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35% , and (48,72] receive 10%. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 3 22 1 69
Küçük Sınavlar 3 2 1 9
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5