School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 301 | ||||
Course Title in English | International Law | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Hukuk | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 136 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To familiarize the student with the legal reasoning in international relations and to provide basic information about the fundamental concepts of international law. | ||||
Course Description | The main objective of this course is to familiarize the student with the legal reasoning in international relations. It provides basic information about the fundamental concepts of international law and explores the origin and history of it. It delineates sources and subjects of international law. The course deals with limitations imposed by international law on the jurisdiction of national courts as well as state and diplomatic immunities. It looks into diplomatic and judicial mechanisms for peaceful settlement of disputes. It elaborates on most controversial areas of international law, that is to say, “use of force.” Evolution of human rights at universal and regional levels and international water law are also studied as rising sub-fields of international law. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, öğrencinin uluslararası hukukun temel kavramlarını ve ana ilkelerini anlaması beklenmektedir 2) Uluslararası ilişkiler disiplininde hukuki akıl yürütme 3) Gerçek dünya vakalarını öğrenmek, önemli makaleleri ve örnek problemleri incelemek, öğrencinin siyasi etkileşimleri ve bunların uluslararası ilişkilerin normatif çerçevesi üzerindeki etkisini analiz etmesine olanak sağlayacaktır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Sunum |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sınav |
Prepared by and Date | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , December 2023 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Uluslararası hukukun temel ilkeleri |
3) | Uluslararası hukukun kökeni ve tarihi |
4) | Uluslararası hukukun kaynakları |
5) | Uluslararası hukukun kaynakları |
6) | Uluslararası hukukun aktörleri |
7) | Yargılama Yetkisi |
8) | Dokunulmazlıklar |
9) | Sınav |
10) | Güç Kullanma |
11) | Uyuşmazlıkların barışçıl çözümü için diplomatik ve yargısal mekanizmalar |
12) | Insan Hakları Hukuku |
13) | Uluslararası su hukuku |
14) | Genel Değerlendirme |
15) | Final Sınavları Haftası |
16) | Final Sınavları Haftası |
Required/Recommended Readings | • Stephen Allen, Law Express: International Law, Pearson, 3rd Edition, 2016. • Peter Malanczuk, Akehurst’s Modern Introduction to International Law, 7th edition, London: Routledge, 1997. • Ayşegül Kibaroğlu, Building a Regime for the Waters of the Euphrates-Tigris Rivers, Chapter 3, The Hague: Kluwer International, 2002. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom methods such as pre-class quizzes, pre-class videos, group discussions, group debates, presentations, and essay type exams. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard assignments | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and make up exams unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 2 | 3 | 15 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 136 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |