School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 303
Course Title in English Turkish Foreign Policy
Course Title in Turkish Turk Dis Politikasi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge N/A
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand the nature and the status Turkey’s relations with other countries and international organizations since the creation of the Republic to the present day.
Course Description This course will cover Turkey’s relations with other countries as well as leading international organizations since the creation of the Republic to the present day. Emphasis will be placed on the nature and the conduct of relations with the allies and the neighboring regions, such as the Middle East, Eurasia and Western Europe.
Course Description in Turkish Bu ders Türkiye Cumhuriyeti’nin, kuruluşundan günümüze kadar geçen sürede, diğer ülkelerle ve önde gelen uluslararası örgütlerle olan ilişkilerini ele almaktadır. Derste, Türkiye’nin müttefikleri ve Ortadoğu, Avrasya ve Batı Avrupa gibi hemen yakınındaki bölge ülkeleriyle olan ilişkilerinin nasıl sürdürüldüğüne ağırlık verilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türkiye'nin diğer ülkelerle ve uluslararası kuruluşlarla ilişkilerindeki önemli olayların kronolojisini bilir;
2) Türk dış politikasına yön veren temel ilkeleri anlar;
3) Farklı dönemlerde Türkiye'nin dış politika davranışını etkileyen faktörleri analiz edebilir (örneğin, iki savaş arası dönem, Soğuk Savaş dönemi, Soğuk Savaş sonrası dönem
4) Farklı hükümetler döneminde Türk dış politikasındaki değişimin ve sürekliliğin nedenlerini kavrayabilir;
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024
Course Coordinator MUSTAFA KİBAROĞLU
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. MUSTAFA KİBAROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Genel Giriş /& Haftalık Programın Tanıtımı
1) General introduction to the course
2) Turkish Foreign Policy During the Interwar Period
2) İki Dünya Savaşı Arası Dönemde Türk Dış Politikası
3) Soğuk Savaş ve Türkiye'nin Batı'daki Yeri
3) Cold War Period and Turkey’s Place in the West
4) Turkish Foreign Policy in the Post-Cold War Period: The Neighborhood
5) Turkish Foreign Policy in the Post-Cold War Period: The Alliances
6) Turkey’s Stance Toward the European Security and Foreign Policy
6) Türkiye'nin AGSP'ye Yönelik Tutumu
7) ARA SINAV
7) MIDTERM EXAM
8) Turkey’s Relations with its ‘Strategic Partners’ United States and Israel in the post-9/11 Period
9) 11 Eylül Sonrası Dönemde Türkiye'nin Stratejik Ortakları ABD ve İsrail İle İlişkileri
9) Turkey’s Relations with its ‘Strategic Partners’ United States and Israel in the post-9/11 Period
10) Turkish Foreign Policy Toward Iran
10) Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası
11) Turkish Foreign Policy Toward Iran
11) Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası
12) Türkiye'nin Yunanistan ve Kıbrıs Dış Politikası
12) Turkish Foreign Policy Toward Greece
13)
13)
13) Turkish Foreign Policy Toward Central Asia
14) New Horizons in Turkish Foreign Policy
Required/Recommended ReadingsThe reading material consists of mainly a reference book co-authored by the instructor and a supplementary book, both of which carry ample information about the fundamental issues that will be covered during the class discussions throughout the semester. Therefore, each student is expected to have an original copy of the following books: ...Mustafa Kibaroğlu and Ayşegül Kibaroğlu, Global Security Watch Turkey: A Reference Handbook, Praeger Security International, Westport, Connecticut, USA, 2009; ...William Hale, Turkish Foreign Policy Since 1774, 3rd Edition, Routledge, London & New York, 2013; Students will also be expected to read articles published in Turkish academic journals, such as Insight Turkey, New Perspectives on Turkey, Turkish Foreign Policy, Turkish Policy Quarterly, Alternatives and the like as well as foreign journals and magazines, such as Foreign Affairs, Foreign Policy, Middle East Journal, The Economist, TIME and Newsweek. It is also strongly recommended to follow daily papers, such as Hürriyet Daily News and International Herald Tribune and watch TV channels, such as CNN International and BBC World or other such media outlets of their choice in order to be able to keep abreast with the world events that may have implications for Turkey’s foreign policy.
Teaching MethodsLectures as well as the reading material to be assigned/suggested by Prof. Kibaroğlu will constitute the main source of information for the students, who will also be asked to suggest articles for reading, if they wish to do so, to be discussed and debated in the classroom.
Homework and ProjectsBaşarılı veya daha yüksek bir harf notu alabilmek için yerine getirilmesi gereken başlıca üç koşul vardır. …İlk şart, derslere katılmak, sınıf içi tartışmalara katılmak ve not tutmaktır, bu da öğrencinin genel notunun %20’sini etkileyecektir. Her öğrencinin sınıfa bir defter ve kalem veya kurşun kalemle gelmesi gerekmektedir. Not defteri olmayan öğrenciler sınıfa alınmayacaktır. ..Sınıfta verimli bir tartışma için öğrencilerden derse gelmeden çok önce kitaplardan ve dergi makalelerinden kendilerine verilen bölümleri okumaları beklenecektir; …İkinci şart, ../../.. tarihinde, öğrencilerin genel notunun %40'ını etkileyecek olan Ara Sınava girmektir; …Üçüncü şart, öğrencilerin notunun %40’ını etkileyecek 1.200 – 1.500 kelimelik bir Op-Ed yazmaktır. Görüşlerin 20xx Ocak ayı ortasında tamamlanması bekleniyor.
Laboratory WorkN/A
Computer UseN/A
Other ActivitiesN/A
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr
Rectorate Building
Students will determine their op-ed topics themselves in consultation with the Instructor; …Cheating during the exams and plagiarizing in written assignments will not be tolerated; …Students will not be allowed to use any audio-visual electronic recording devices during the class discussions, unless otherwise the Instructor gives permission; …Those responsible for acts of cheating, plagiarizing or unauthorized recording will be subject to disciplinary rules of MEF University beyond getting an "F" grade from the course; …Each student is expected to have an original copy of the reference book given above. Due to strict Copyright rules, photocopies of the books will not be allowed in the classroom.Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 13 2 3 1 78
Ödevler 12 3 36
Ara Sınavlar 1 18 3 21
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 5