School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 103 | ||||
Course Title in English | Introduction to Law | ||||
Course Title in Turkish | Hukuka Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture,Other,Practical | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall,Summer School | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 98 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the key concepts relating to law and obtain an understanding of the major legal systems of the World. | ||||
Course Description | This course covers society and order, legal rules/norms and the concept of law; the branches of public, private, and mixed law; the application of legal rules, the hierarchy of laws; The Civil law system from the Roman, French, German, and Swiss-Turkish; the Common Law system; and the actors in law. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders kapsamında toplum ve düzen, hukuk kuralları/normları ve hukuk kavramı; kamu özel ve karma hukuk dalları; hukuk kurallarının uygulanması, kurallar hiyerarşisi; Roma hukuku kaynaklı Fransız, Alman ve İsviçre-Türk medeni hukuk sistemleri; Common Law sistemleri ve hukukun aktörleri. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukuk kavramını anlamak 2) Hukukun çeşitli dallarını anlamak 3) Civil law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemleri anlamak 4) Common law sistemini, tarihsel köklerini ve yürürlükteki modern sistemi anlamak 5) Çeşitli aktörlerin yasa yapma, yasayı uygulama veya yorumlamadaki rolünü anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | KADİR BERK KAPANCI , January 2024 |
Course Coordinator | KADİR BERK KAPANCI |
Semester | Spring,Fall,Summer School |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtılması, yarıyıl çalışma planının duyurulması |
2) | Kütüphane eğitimi oturumu: Hukuki bir araştırma nasıl yapılır? |
3) | Hukuk fakültesini başarıyla tamamladıktan sonra hukuk mesleğinin farklı yönleri |
4) | Hukuk kavramı, toplumsal yaşamda kuralların gerekliliği |
5) | Legal rules with their nature and relations with other type of rules such as moral rules, rules of conduct, religious rules |
6) | Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm I |
7) | Hukuk kurallarının uygulanması (esas ve usul) - Bölüm II |
8) | Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm I |
9) | Farklı hukuk sistemleri: civil law, common law ve karma sistemler - Bölüm II |
10) | Türkiye'de kodifikasyon hareketi |
11) | Hukukun dalları - Özel Hukuk ve alt dalları |
12) | Hukukun dalları - Kamu hukuku ve alt dalları |
13) | Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm I |
14) | Medeni hukukun kapsamı: Kişiler, Aile, Eşya, Miras, Borçlar - Bölüm II |
Required/Recommended Readings | Aybay, Rona: An Introduction to law, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (latest edition) Ansay, Tuğrul & Wallace, Don (Eds.): Introduction to Turkish Law, Seçkin Yayınları (latest edition). | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class covering readings and/or assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. Students are either taught in a lecture format with questions or broken into groups to apply material to hypothetical problems. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kapancib@mef.edu.tr Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 98 | ||||||
Total Workload/25 | 3.9 | ||||||
ECTS | 4 |