School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 104 | ||||
Course Title in English | Public Law | ||||
Course Title in Turkish | Public Law | ||||
Language of Instruction | |||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to gain basic knowledge about public law, modern and post-modern political thinking. This knowledge will provide them a solid basis for their understanding of public law and political institutions as well as theoretical basis of modern state. | ||||
Course Description | The course in designed in two parts. In the first part basic concepts of modern political theory such as legitimacy, civil society, social contract and sovereignty are presented through the works of philosophers that contributed to frame these concepts. The second part elaborates the works of some theoreticians that lay cornerstones of anti or post modernism. | ||||
Course Description in Turkish | Ders iki ana bölümde tasarlanmıştır. Birinci bölümde modern siyaset kuramının temel kavramları olan meşruiyet, egemenlik, sivil toplum ve toplumsal sözleşme, bu kavramların içeriğini belirleyen önemli katkılar sunan düşünürlerin eserleri üzerinden incelenecektir. İkinci bölümde ise, modern siyasi düşüncenin temellerini eleştiren kuramlar ele alıcaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) After successful completion of the course, the learner is expected to be able to: use the gained knowledge as argumentative background for discussing and interpreting questions of domestic and international public law |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve ders içeriğinin sunumu |
2) | Ortaçağ siyasi düzeni, skolastisizm ve Aziz Thomas Aquinas'ın siyaset felsefesi |
3) | Modern siyasi düşüncenin şafağında: Machiavelli ve meşrulaştırma olmadan siyaset |
4) | Padovalı Marsilius ve modernitede anlaşıldığı şekliyle "sivil toplum" |
4) | Padovalı Marsilius ve modernitede anlaşıldığı şekliyle "sivil toplum" |
5) | Francisco Suarez ve toplumsal sözleşme fikri |
6) | Modern Devletin Kusursuz Bir Tanımı: Thomas Hobbes'un Leviathan'ı |
7) | Modernite eleştirileri: Jean-Jacques Rousseau ve "soylu vahşi" |
8) | Spinoza ve "çokluk" fikri |
9) | Karl Marx ve Friedrich Engels: Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm |
10) | Sigmund Freud: Psikanaliz ve İnsan Toplumunun Kökenleri |
10) | Sigmund Freud: Psikanaliz ve İnsan Toplumunun Kökenleri |
11) | Michel Foucault: Disiplinin gücü |
12) | Feminist Teori |
13) | Genel tekrar |
14) | Genel tekrar |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |