School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | LAW 202 | |||||
Course Title in English | Public International Law II | |||||
Course Title in Turkish | Public International Law II | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 111 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Having taken Public International Law I (LAW 201), passing the course is not required. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | The course is designed to introduce students to the basic concepts of international law and to provide a global understanding of the rules governing the relations in international society. The aim of the course is to improve their practical skills in legal reasoning and arguing the public international law issues around the world. | |||||
Course Description | Public international law refers to the international legal system that governs the rights and obligations of states with one another and increasingly, with other entities, (so called non-state actors) e.g. international organisations and to a certain extent individuals, in their relations. This course provides a historically and theoretically reinforced examination of the doctrine, practices and institutions of public international law. Topics in this course include International Law of the Sea, State Succession, Diplomatic and Consular Relations, Immunities, Sanctions and Countermeasures, Peacefully Settlement of Disputes, United Nations, International Court of Justice, International Responsibility for Wrongful Acts , the Use of Force | |||||
Course Description in Turkish | Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemesini sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar: Uluslararası Deniz Hukuku, Devletlerin Ardıllığı, Diplomatik ve Konsüler İlişkiler, Bağışıklıklar, Kuvvet Kullanma, Yaptırımlar ve Karşı Önlemler, Uyuşmazlıkların Barışçıl Çözüm Yolları, Birleşmiş Milletler, Uluslararası Adalet Divanı, Uluslararası Hukuka Aykırı Eylemlerden Dolayı Uluslararası Sorumluluk |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası kamu hukukunun ve küresel hukukun özelliklerini anlar uluslararası hukuk düzeninin mevcut durumunun anlar 2) Uluslararası kamu hukukunun çeşitli temel ilkelerinin işlevini kavrar 3) Bir anlaşmazlığın uluslararası hukuk kapsamına girip girmeyeceğini belirlemer ve bir anlaşmazlığın çözüm yöntemlerini belir 4) Uluslararası bir çatışmaya uygulanabilir kuralı belirler 5) Uluslararası mahkemelerin kararlarını eleştirel olarak incer 6) Dersten edindiği bilgiyi çağdaş uluslararası problemleri çözmek için uygular |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası Deniz Hukuku I |
2) | Uluslararası Deniz Hukuku II |
3) | Egemen devlet olma |
4) | Diplomatik ve Konsolosluk İlişkileri |
5) | Dokunulmazlıklar |
6) | Uluslararası hukuka aykırı eylemlerde devletin sorumluluğu I |
7) | Uluslararası hukuka aykırı eylemlerde devletin sorumluluğu II |
8) | Pratik çalışma |
9) | Uluslararası sorunların barışçıl çözümü |
10) | BM ve Uluslararası Adalet Divanı |
11) | Yaptırımlar ve Karşı Tedbirler |
12) | Güç kullanımı (tek taraflı) |
13) | Güç kullanımı (çok taraflı) |
14) | Pratik Çalışma |
Required/Recommended Readings | - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, 5 th Ed. 2011 - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, 2 nd Ed. 2005 - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, 4 th Ed. 2014, - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, 8 th Ed. 2017 - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford Universirty Press, 8 th Ed. 2012 - Yücel Acer-İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk Temel Ders Kitabı, Seçkin Yay., 7. Baskı 2017 -Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., 15. Baskı 2016 -Articles provided by the lecturer | ||||||||||||
Teaching Methods | Tutoring, case-law discussions | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Office hours: Monday 14.00-15.00 / Wednesday 10.00-12.00 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 1 | 24 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Total Workload | 111 | ||||||
Total Workload/25 | 4.4 | ||||||
ECTS | 4 |