School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 204
Course Title in English Sociology of Law
Course Title in Turkish Hukuk Sosyolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Enabling the students to gain basic knowledge about interaction between social phenomena and law. This knowledge will provide them a solid basis for their understanding on the function of law and legal institutions in social life.
Course Description The course aims to provide the students a necessary knowledge to link legal rules and institutions with the social structure in which they are applied and/or established. In the first instance the course presents basic theories on the interaction between social and legal. Then it turns to the practitioners of law such as lawyers, judges, public attorneys and jurors. Lastly the course examines the interaction between law and social groups.
Course Description in Turkish Dersin ana amacı öğrencileri hukuk kuralları ve kurumları ile bu kurum ve kuralların içinde varolduğu toplumsal çerçeve arasındaki ilişkiyi kurma becerisi kazandırmaktır. Bu çerçevede önce hukuk ile sosyal olan arasındaki ilişkiyi tanımlamada kullanılan ana kuramsal yaklaşımlar sunulacaktır. Ardından, avukat, yargıç, savcı, jüri üyesi gibi hukuk uygulayıcılarının “sosyolojisi” incelenecektir. Son olarak sosyal hareketler ve sosyal gruplar ile hukuk arasındaki ilişki ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından, öğrencinin edindiği bilgileri hukuk ve sosyal olgular arasındaki etkileşimi tartışmak ve yorumlamak için argümantatif bir arka plan olarak kullanabilmesi beklenmektedir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , January 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Ders içeriğinin sunumu
3) Hukuk nedir? Toplum nedir?
4) İlkel (primitif) toplumlarda hukuk I - temel noktalar
5) İlkel (primitif) toplumlarda hukuk II - vaka çalışmaları
6) Kültür - doğa ayrımı geçerli mi?
7) Evrimsel adaptasyon olarak kültür
8) Evrimsel adaptasyon olarak kültür
9) Sürüden topluma - "kural" toplumun kurucusu mudur?
10) Evrimsel bir perspektiften insan toplumlarında işbirliği
11) Sosyal norm ve onun "biyolojisi"
12) Yaptırım ve "biyolojisi"
13) Norm, hukuk ve toplumun biyolojik temelleri
14) Genel tekrar
Required/Recommended ReadingsAll course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson.
Teaching MethodsLecture and Flipped classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4