School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | LAW 302 | |||||
Course Title in English | Human Rights Law | |||||
Course Title in Turkish | İnsan Hakları Hukuku | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | |||||
Level of Course | Başlangıç | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students and Erasmus Students | |||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge about the principles and mechanisms of international and regional human rights systems. This course will give students a comprehensive introduction to the European Convention on Human Rights, its structure, functioning, and the rights contained therein. The course will provide the students with the necessary skills to use the international remedies for human rights violations, including addressing to European Court of Human Rights. | |||||
Course Description | This course aims to acquaint the students with the instruments and institutions of international human rights law with a particular focus on the European Convention on Human Rights (ECHR). In this perspective, the students will be first given a comprehensive introduction to the universal and regional human rights protection systems. The course will then elaborate on the structure and functioning of the European Convention system as well as its impact on national law. For the following sessions, the course will draw on the key cases of the European Court of Human Rights to study profoundly substantial rights guaranteed under the Convention. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası ve bölgesel insan hakları sistemlerinin temel ilke ve mekanizmalarını kavrar. 2) Uluslararası insan hakları mahkemelerinin işleyişini anlar. 3) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin içtihatlarında genel ilkelerin uygulanmasını anlar. 4) İhlal iddiasını Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne taşır. 5) AİHM'nin kritik insan hakları sorunlarına ilişkin içtihatlarını analiz eder ve yorumlar. 6) AİHM içtihatlarını iç hukuka uygular |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | HÜLYA DİNÇER , January 2023 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası insan hakları hukukuna giriş; Evrensel ve bölgesel insan hakları anlaşmaları ve kuruluşları |
2) | Avrupa Sözleşme Sisteminin Tarihsel Arka Planı, kökenleri ve yapısı |
3) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi: Yapısı, işleyişi ve kabul edilebilirlik kriterleri |
4) | AİHS 2.madde: Yaşam Hakkı |
5) | AİHS 3.madde: Kötü muamele yasağı |
6) | AİHS'nin 4. Maddesi: Kölelik ve Zorla Çalıştırma Yasağı AİHS'nin 5. Maddesi: Özgürlük ve Güvenlik Hakkı |
7) | Vize Haftası |
8) | AİHS'nin 6. maddesi: Adil yargılanma hakkı |
9) | AİHS'nin 7. Maddesi: Kanunsuz Cezalandırılmama Hakkı AİHS'nin 8. Maddesi: Özel hayata, aile hayatına, konuta ve yazışmaya saygı hakkı |
10) | AİHS'nin 9. Maddesi: Düşünce, Vicdan ve Din Özgürlüğü |
11) | AİHS'nin 10. Maddesi: İfade Özgürlüğü |
12) | AİHS'nin 11. Maddesi: Örgütlenme ve Toplanma Özgürlüğü |
13) | AİHS'nin 13. maddesi: Etkili başvuru hakkı AİHS'nin 14. Maddesi: Ayrımcılık Yasağı |
14) | 1 No'lu Protokolün 1. Maddesi: Mülkiyet hakkı 1 No'lu Protokol'ün 2. Maddesi: Eğitim Hakkı |
15) | 1 No'lu Protokol'ün 3. Maddesi: Serbest seçim hakkı |
16) | Final Haftası |
Required/Recommended Readings | -Relevant case law of the ECtHR See: https://hudoc.echr.coe.int/eng No reading assignment for Week 1 and 2 Week 3: Natchova v. Bulgaria, No: 43577/98 43579/98 (2005); Mc Cann v. United Kingdom, No. 18984/91 (1995); Maiorano and others v. Italy, 28634/06, (2009); Opuz v. Turkey, No. 33401/02 (2009); Dink/Turkey, No: 2668/07, 6102/08, 30079/08, 7072/09 ve 7124/09 (2010). Week 4: Selmouni v. France, B. No: 25803/94 (1999); Mehmet Eren/Turkey, B. No: 32347/02 (2008); Ali Güneş v. Turkey, B. No: 9829/07 (2012); Ataykaya v. Turkey, No: 50275/08 (2012). Week 5: Rantsev v. Cyprus and Russia, 25965/04 (2010); Ahmet Hüsrev Altan v. Turkey, 13252/17 (2021). Week 7: Seyithan Demir v. Turkey, 25381/02 (2009); Kolu v. Turkey, 25381/02 (2005); Güveç v. Turkey, 70337/01 (2009); Sadak and others v. Turkey, 25144/94, 26149/95 to 26154/95, 27100/95 and 27101/95 (2002). Week 8: X and Y v. Netherlands, No. 8978/80 (1985); Dudgeon v. United Kingdom, No. 7525/76 (1983); Campbell v. United Kingdom, No. 13590/88 (1992); Rotaru v. Romania, No. 28341/9 (2000); Y.Y. v. Turkey, No. 14793/08 (2015). Week 9: Metropolitan Church of Bessarabia and Others v. Moldova, No. 45701/99 (2001), İzzettin Doğan and Others v. Turkey, No. 62649/10 (2016). Week 10: Ozgur Gundem v. Turkey, No. 23144/93 (2000), Dink v. Turkey, nos 2668/07, 6102/08, 30079/08, 7072/09, and 7124/09 (2010) (in Turkish), Murat Vural v. Turkey, no. 9540/07 (2014), Vejdeland and Others v. Sweden, no. 1813/07 (2012). Week 11: Oya Ataman v. Turkey, İzmir Savaş Karşıtları Derneği and Others v. Turkey, no. 46257/99, Dicle for the Democracy Party (DEP) v. Turkey, no. 25141/94. Week 12: Opuz v. Turkey, Oršuš and Others v. Croatia [GC], no. 15766/03, Nachova and Others v. Bulgaria [GC], nos 43577/98 and 43579/98. Recommended Books: - Harris, O’Boyle, Warbick, Law of the European Convention on Human Rights, Oxford University Press (Last edition). - European Convention of Human Rights: A Commentary, William A. Schabas, Oxford University Press (Last edition). - Routledge Handbook of International Human Rights Law / [edited by] Scott Sheeran, Nigel Rodley, Routledge Pub. (Last edition). - Olivier De Schutter, International Human Rights Law, Cambridge University Press (last edition). - İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi, Cilt 1 ve Cilt 2, Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant, Legal, 2016. - Anayasa ile Karşılaştırmalı İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Mahkeme İçtüzüğü, Prof. Dr. Osman Doğru, On İki Levha Yayıncılık, 2010. - Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması - A. Şeref Gözübüyük, Feyyaz Gölcüklü, Abdurrahman Saygılı, Turhan Kitabevi, 2019. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, Discussions, Case Study | ||||||||||||
Homework and Projects | none | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |