School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code MATH 108
Course Title in English Discrete and Combinatorial Mathematics
Course Title in Turkish Ayrık ve Kombinatorik Matematik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 hours Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn and understand the foundations of mathematics of computer science, develop analytical and critical thinking abilities and deduce mathematical and logical proofs.
Course Description Topics to be covered include set theory, mathematical induction, relations and functions, basic counting and probability, recursion and recurrence relations, graph theory and trees and related algorithms, algorithm complexity, and modular arithmetic.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Matematiksel düşünme, mantık, kümeler, fonksiyonlar/ilişkiler, matematiksel ispatların temellerini uygular ve basit ispatları doğru ve formal olarak uygun bir şekilde sunar;
2) Bir algoritmanın temel kavramını anlar ve uygun algoritmaları kombinatorik matematikteki problemleri çözmek için uygular;
3) Özyineleme (rekürsiyon) ve yineleme ilişkileri ilkesini anlar ve bunu matematiksel ve algoritmik problemlere uygular;
4) Grafik teorisi, ağaçlar ve ilgili algoritmaları kavrar;
5) Sayma ve olasılığı uygular.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date FUNDA ÖZDEMİR , February 2025
Course Coordinator FUNDA ÖZDEMİR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR

Course Contents

Hafta Konu
1) Temeller: Mantık
2) Temeller: Niceleyiciler, Argümanlar
3) İspatlara Giriş
4) İlişkiler ve Fonksiyonlar
5) Diziler ve Toplamalar
6) Algoritmalar: Temel Bilgiler
7) Algoritma Analizi
8) Sayı Teorisi: Modüler Aritmetik, Asal Sayılar
9) Sayı Teorisi: Temel Algoritmalar
10) Sayma ve Olasılık
11) İleri Düzeyde Sayma
12) Özyineleme (Rekürsiyon) ve Tümevarım
13) Yineleme İlişkileri
14) Grafik Teorisi ve Ağaçlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsDiscrete Mathematics and Its Applications, Kenneth Rosen, 7th Edition, 2011 Supplementary Textbook: Discrete and Combinatorial Mathematics, R. P. Grimaldi, Addison-Wesley, 2004
Teaching MethodsFlipped Classroom. Independent study for students
Homework and ProjectsPre-class Practices, In-class Practices
Laboratory WorkNone
Computer UseRequired
Other ActivitiesNot required.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 2 % 80
TOTAL % 100
Course Administration ozdemirf@mef.edu.tr

Dr. Funda Özdemir Instructor’s office: 5th floor, no: 548. Exams: Closed book and closed notes. Rules for attendance: YÖK regulations. Missing a midterm/final: You are expected to be present without exception and to plan any travel around these dates accordingly. Medical emergencies are of course excluded if accompanied by a doctor’s note. A note indicating that you were seen at the health center on the day of the midterm/final is not a sufficient documentation of medically excused absence from the midterm/final. The note must say that you were medically unable to take the midterm/final. Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up for the missing midterm/final will be given. If you fail to take the midterm/final on the assigned day and do not have a valid excuse, you will be given zero (0) on the midterm/final. Employment interviews, employer events, weddings, vacations, etc. are not excused absences. Missing a quiz: No make-up for the missing quizzes. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 10 1 1 20
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5