School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code MATH 213
Course Title in English Differential Equations
Course Title in Turkish Diferansiyel Denklemler
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Ters-yüz öğrenme,Lecture
Level of Course Başlangıç
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 178 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of differentiation and integration of single and multivariable functions is required.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the methods of solution of ordinary differential equations.
Course Description This course introduces ordinary differential equations, discusses their methods of solutions and introduces vector-valued functions Topics include: First order differential equations, second order linear differential equations, higher order linear differential equations, series solutions of linear differential equations, initial value problems, Laplace transforms and systems of first order linear differential equations. Vector-valued functions, the divergence and curl of vector-valued functions and their geometric applications.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini uygular;
2) Birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemleri çözer;
3) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümünü bulur;
4) Lineer denklemlerin başlangıç değer problemini Laplace dönüşümü ile çözer;
5) Lineer diferansiyel denklemler sistemini çözer;
6) Vektör değerli fonksiyonları kullanır, diverjans ve curl'ünü hesaplar ve bunların özelliklerini geometrik uygulamalarda kullanır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , December 2018
Course Coordinator CANFUAD DELALE
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. AYŞE SOYSAL

Course Contents

Hafta Konu
1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
2) Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
3) İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler
4) İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler
5) Daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler
6) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri
7) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri
8) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
9) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
10) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
11) Lineer diferansiyel denklemler sistemi
12) Lineer diferansiyel denklemler sistemi
13) Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları
14) Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsW.E. Boyce and R.C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Tenth Ed., Wiley, 2013.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 28 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 3 % 60
TOTAL % 100
Course Administration canfuat.delale@mef.edu.tr
(0212) 3953651
Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953651 office hours: Wednesday 13:00-15:00 email address: canfuat.delale@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 224
Küçük Sınavlar 4 28
Ara Sınavlar 4 56
Final 2 48
Total Workload 356
Total Workload/25 14.2
ECTS 7