School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | MATH 213 | |||||
Course Title in English | Differential Equations | |||||
Course Title in Turkish | Diferansiyel Denklemler | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 178 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of differentiation and integration of single and multivariable functions is required. | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the methods of solution of ordinary differential equations. | |||||
Course Description | This course introduces ordinary differential equations, discusses their methods of solutions and introduces vector-valued functions Topics include: First order differential equations, second order linear differential equations, higher order linear differential equations, series solutions of linear differential equations, initial value problems, Laplace transforms and systems of first order linear differential equations. Vector-valued functions, the divergence and curl of vector-valued functions and their geometric applications. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini uygular; 2) Birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemleri çözer; 3) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümünü bulur; 4) Lineer denklemlerin başlangıç değer problemini Laplace dönüşümü ile çözer; 5) Lineer diferansiyel denklemler sistemini çözer; 6) Vektör değerli fonksiyonları kullanır, diverjans ve curl'ünü hesaplar ve bunların özelliklerini geometrik uygulamalarda kullanır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYŞE SOYSAL |
Hafta | Konu |
1) | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler |
2) | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler |
3) | İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
4) | İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
5) | Daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
6) | Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri |
7) | Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri |
8) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
9) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
10) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
11) | Lineer diferansiyel denklemler sistemi |
12) | Lineer diferansiyel denklemler sistemi |
13) | Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları |
14) | Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | W.E. Boyce and R.C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Tenth Ed., Wiley, 2013. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
canfuat.delale@mef.edu.tr (0212) 3953651 Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953651 office hours: Wednesday 13:00-15:00 email address: canfuat.delale@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 28 | 224 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 56 | |||
Final | 2 | 48 | |||
Total Workload | 356 | ||||
Total Workload/25 | 14.2 | ||||
ECTS | 7 |