School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | STM 203 | |||||
Course Title in English | Strength of Materials | |||||
Course Title in Turkish | Cisimlerin Mukavemeti | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Ters-yüz öğrenme,Lecture | |||||
Level of Course | Başlangıç | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
CE 106 - Engineering Mechanics: Statics | ME 106 - Engineering Mechanics: Statics | STAT 102 - Engineering Mechanics: Statics |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Force and Moment equilibrium equations, Internal Forces, Moment of Inertia of the areas | |||||
Registration Restrictions | STAT102 Engineering Mechanics, Statics | |||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of important concepts of axial, torsional, bending and combined loading conditions to compute normal and shear stresses, strains and deformations of simple structural elements, which are aimed to be safe under external loads. | |||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of normal and shear stress, allowable stress in design. Deformation and strain. Hooke’s law. Mechanical properties of materials. Stress and elastic deformation under axial load. Principal of superposition. Torsional deformation of circular shafts. Torsion formula and power transmission. Shear and bending moment diagrams. Flexure formula and stress calculations in bending. Transverse shear force and associated shear stress in beams. Thin walled pressure vessels. Combined stress due to bending, torsion, shear and axial load. Stress and strain transformation. Principle stresses and strains. Mohr’s circle. Failure theories, and fatigue. Elastic curve, method of integration, statically indeterminate beams and method of superposition. Introduction to buckling of columns. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Normal ve kesme gerilmesi ve şekil değiştirmeyi, gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini uygulayarak eksenel ve burulma yükleri altındaki yapısal elemanları analiz eder ve çözümünü yapar; 2) Kesme ve eğilme momenti diyagramlarını oluşturur, eğilme ve kesme yüklemelerindeki gerilmeleri analiz eder; 3) Egilme , burulma, kesme ne normal kuvvet gerilmelerini kullanarak birleşik yüklerden dolayı oluşan gerilmeleri hesaplar; 4) Gerilme ve gerinim dönüşüm denklemlerini uygular, Mohr dairesi kullanarak asal gerilme ve gerinimleri, maksimum kayma gerilmesini ve onların açılarını hesaplar; 5) Kirişlerin elastik eğrisini ve bir noktadaki çökmeyi belirlemek için integral yöntemini uygular; statik olarak belirsiz kirişlerin reaksiyon kuvvetlerini süperpozisyon yöntemi ile hesaplar; 6) İnşaat ve makine mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik yapılarından örnekler vererek bir makale yazar; basit ve konsol kiriş yöntemlerini kullanır, basitleştirmeler yapar ve çözüm stratejilerini belirler ve tartışır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. ERDOĞAN MADENCİ |
Hafta | Konu |
1) | Deforme olabilen cisim, Normal ve Kesme Gerilmesi. Ortalama, Normal ve Kesme Gerilmesi. Müsade edilen maksimum gerilme |
2) | Deformasyon. Normal ve Kesme Gerinimi |
3) | Malzemelerin Mekanik Özellikleri. Gerilme, Gerinim Diyagramı. Çekme ve basma deneyi. Sünek ve Kırılgan Malzemeler. Hooke Yasası. Bir cismin Gerinim Enerjisi |
4) | Saint-Venant Prensibi. Eksenel Yüklenmiş Bir Çubuğun Elastik Deformasyonu. Süperpozisyon Prensibi. Gerilme yığılması |
5) | Dairesel Şaftın Burulma Deformasyonu. Güç Aktarımı. Burulma Açısı. Burulmadaki Gerilme Yığılması |
6) | Kesme ve Eğilme Momenti Diyagramları. Bir Kirişin Eğilme Deformasyonu. Eğilme Formülü |
7) | Simetrik Olmayan Eğilme ve Eğilmede Gerilme Yığılmaları |
8) | Düz Üyelerde Enine Kesme. Kesme Gerilmesi Formülü ve Uygulamaları. Yapısal ve İnce Duvarlı Üyelerde Kesme Akışı |
9) | İnce Duvarlı Basınç Kapları. Eğilme, burulma, kesme ve eksenel yük nedeniyle oluşan birleşik gerilmeler |
10) | Düzlem Gerilmesi. Düzlem Gerilmesi Dönüşümünün Genel Denklemleri. Asal Gerilmeler. Maksimum kayma gerilmesi. Mohr Çemberi |
11) | Düzlemsel Gerinim. Düzlem-Gerinim Dönüşümünün Genel Denklemleri. Asal Gerinimler. Maksimum kayma gerinimi. Mohr Çemberi. Genelleştirilmiş Hooke Yasası. Kırılma Teorileri; Yorulmaya Giriş |
12) | Elastik Eğri. İntegral yöntemi |
13) | Süperpozisyon Yöntemi ve Statik Olarak Belirsiz Kirişlere ait uygulamalar |
14) | Kolonların burkulmasına giriş |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Mechanics of Materials, 9th Ed., R.C. Hibbeler, SI Edition Contributions by K.S. Viyaj Sekar, PEARSON 2014. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Instructor’s office and phone number: 5th Floor 543 Office hours: Thursday / Friday 13:00 – 14:00 Email address: cinara@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom practice contributes to 15% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 0.5 | 91 | ||
Proje | 1 | 2 | 5 | 5 | 12 | ||
Ödevler | 5 | 1 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 1 | 22 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 157 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |