School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||||
Course Code | ME 305 | |||||||||
Course Title in English | Machine Design I | |||||||||
Course Title in Turkish | Makina Tasarımı I | |||||||||
Language of Instruction | EN | |||||||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | |||||||||
Level of Course | Introductory | |||||||||
Semester | Spring | |||||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||||
Estimated Student Workload | 153 hours per semester | |||||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||||
Pre-requisites |
ME 102 - Computer Aided Technical Drawing STM 203 - Strength of Materials |
|||||||||
Co-requisites | None | |||||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in engineering materials and fundamentals of strength of materials is required. | |||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||||
Overall Educational Objective | To learn how to use machine elements in the mechanical engineering design. | |||||||||
Course Description | This course is intended for students beginning the study of mechanical engineering design. The fundamentals and principals of the machine design including the mechanics of the materials, failure criteria, static and dynamic loads will be introduced. Also, students will be learning about the characteristics, principals and standards of mechanical elements. The course encourages the students to link the fundamental mechanical engineering knowledge with practical component specifications. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Üç boyutlu çeşitli yüklere maruz kalan makine elemanlarında ve yapılarda yükleri, gerilmeyi ve gerinimi formüle eder ve gerekli analizleri yapar; 2) Makina eleman ve yapıların tasarımında emniyet faktörlerini ve çok boyutlu hasar kriterlerini kullanır; 3) Vida, civata, kaynaklı ve perçinli yapısal sistemler için tasarım kriterlerini ve standartlarını uygular ve analiz eder; 4) Çeşitli makina elemanları ve güç iletim millerinin analizlerini yapar; 5) Çeşitli 3 boyutlu yüklere maruz kalan farklı mekanik tasarımlar için uygun yuvarlanan temaslı rulmanların seçimini yapar ve analiz eder; 6) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar destekli teknikleri uygular; 7) Çeşitli bileşenlerin tasarımında, tasarım kitaplarını ve veri sayfalarını kullanır; 8) Mekanik tasarım analizinde kullanılacak malzemelerin mekanik özelliklerini ölçer; 9) Gerçek hayattaki bir makinenin parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analiz eder, üretir ve test eder; 10) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ALİ ÇINAR , May 2018 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Makine Mühendisliği Tasarımına Giriş |
2) | Malzeme Özelliklerine Giriş, Yük ve Gerilim Analilzeri |
3) | Static failure theories, Fatigue, stress concentration. |
4) | Statik kırılma teorileri, Yorulma ve gerilme yoğunlaşması. |
5) | Mil ve akslar |
6) | Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar) |
7) | Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar) |
8) | Kalıcı Bağlantılar (Perçinli Bağlantılar, Kaynaklı Bağlantılar) |
9) | Mekanik Yayların Tasarımı |
10) | Proje ve deney |
11) | Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar |
12) | Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar |
13) | Triboloji, Yağlama ve Yataklı Rulmanlar |
14) | Proje ve deney |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | • Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2015. • Course slides supplied by lecturer. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
salehm@mef.edu.tr 558 Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1.5 | 91 | ||
Proje | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Ödevler | 11 | 2 | 22 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 0.5 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 161 | ||||||
Total Workload/25 | 6.4 | ||||||
ECTS | 6 |