School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 305
Course Title in English Machine Design I
Course Title in Turkish Makina Tasarımı I
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Ters-yüz öğrenme,Lecture
Level of Course Başlangıç
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 153 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ME 102 - Computer Aided Technical Drawing
STM 203 - Strength of Materials
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in engineering materials and fundamentals of strength of materials is required.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how to use machine elements in the mechanical engineering design.
Course Description This course is intended for students beginning the study of mechanical engineering design. The fundamentals and principals of the machine design including the mechanics of the materials, failure criteria, static and dynamic loads will be introduced. Also, students will be learning about the characteristics, principals and standards of mechanical elements. The course encourages the students to link the fundamental mechanical engineering knowledge with practical component specifications.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Üç boyutlu çeşitli yüklere maruz kalan makine elemanlarında ve yapılarda yükleri, gerilmeyi ve gerinimi formüle eder ve gerekli analizleri yapar;
2) Makina eleman ve yapıların tasarımında emniyet faktörlerini ve çok boyutlu hasar kriterlerini kullanır;
3) Vida, civata, kaynaklı ve perçinli yapısal sistemler için tasarım kriterlerini ve standartlarını uygular ve analiz eder;
4) Çeşitli makina elemanları ve güç iletim millerinin analizlerini yapar;
5) Çeşitli 3 boyutlu yüklere maruz kalan farklı mekanik tasarımlar için uygun yuvarlanan temaslı rulmanların seçimini yapar ve analiz eder;
6) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar destekli teknikleri uygular;
7) Çeşitli bileşenlerin tasarımında, tasarım kitaplarını ve veri sayfalarını kullanır;
8) Mekanik tasarım analizinde kullanılacak malzemelerin mekanik özelliklerini ölçer;
9) Gerçek hayattaki bir makinenin parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analiz eder, üretir ve test eder;
10) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Ödev
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Ödev,Proje
Prepared by and Date ALİ ÇINAR , May 2018
Course Coordinator ALİ ÇINAR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Course Contents

Hafta Konu
1) Makine Mühendisliği Tasarımına Giriş
2) Malzeme Özelliklerine Giriş, Yük ve Gerilim Analilzeri
3) Static failure theories, Fatigue, stress concentration.
4) Statik kırılma teorileri, Yorulma ve gerilme yoğunlaşması.
5) Mil ve akslar
6) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
7) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
8) Kalıcı Bağlantılar (Perçinli Bağlantılar, Kaynaklı Bağlantılar)
9) Mekanik Yayların Tasarımı
10) Proje ve deney
11) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
12) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
13) Triboloji, Yağlama ve Yataklı Rulmanlar
14) Proje ve deney
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2015. • Course slides supplied by lecturer.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ödev 6 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration salehm@mef.edu.tr
558
Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1.5 91
Proje 1 15 2 17
Ödevler 11 2 22
Küçük Sınavlar 2 1 0.5 3
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 12 2 14
Total Workload 161
Total Workload/25 6.4
ECTS 6