School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 101 | ||||
Course Title in English | Introduction to Political Science | ||||
Course Title in Turkish | Siyaset Bilimine Giris | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 159 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to apply analytical tools to understand the theories, empirical research and policy experiences in political science. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the basic analytical tools to examine major theories, concepts and approaches to Political Science. The course offers a broad survey of some of the major fields and topic areas in Political Science including comparative politics, international relations, political economy and political theory. It first introduces the basic terminologies and central concepts to analyze political processes, then continues with the comparison of different political ideologies, forms of government, and the role of the individual and the state. By acquainting students with the general theoretical framework in Political Science, the course will help students to obtain a better empirical grasp of current political debates. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı siyaset biliminde var olan temel teorilerin, kavramların ve yaklaşımların tanıtılmasıdır. Ders Siyaset Bilimi’nin karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, siyasal iktisat ve siyasal kuram gibi alt dallarının geniş bir incelemesini sunacaktır. İlk olarak siyasal süreçleri analiz etmek için kullanılan temel terminoloji ve kavramlar açıklanacak, ardından farklı politik ideolojiler, hükümet biçimleri, birey ve devletin rolü incelenecektir. Ders öğrencileri Siyaset Bilimi alanındaki genel teorik çerçeveyle tanıştırarak öğrencilerin mevcut siyasi tartışmaları kavramlaştırmalarında yardımcı olacaktır |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siyaset Bilimi alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak; 2) siyaset biliminin çeşitli alanlarını tanımlamak ve ayırt etmek 3) güncel siyasi tartışmalara ilişkin daha iyi bir ampirik kavrayış sergilemek 4) Siyasi sorunları, sistemleri, ideolojileri ve süreçleri okumak ve analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Course Coordinator | EVRİM GÖRMÜŞ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) |
Required/Recommended Readings | Michael Roskin et al (2010) Political Science: An Introduction, 12th Edition, Pearson. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom method in tandem with professor lecture presentations with intense student participation and dynamic multi-media sessions. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Each student is required to complete weekly blackboard assignments on time. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 3 | 19 | |||
Ödevler | 12 | 1 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 159 | ||||||
Total Workload/25 | 6.4 | ||||||
ECTS | 6 |