School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 101 | ||||
Course Title in English | Introduction to Political Science | ||||
Course Title in Turkish | Siyaset Bilimine Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 159 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to apply analytical tools to understand the theories, empirical research and policy experiences in political science. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the basic analytical tools to examine major theories, concepts and approaches to Political Science. The course offers a broad survey of some of the major fields and topic areas in Political Science including comparative politics, international relations, political economy and political theory. It first introduces the basic terminologies and central concepts to analyze political processes, then continues with the comparison of different political ideologies, forms of government, and the role of the individual and the state. By acquainting students with the general theoretical framework in Political Science, the course will help students to obtain a better empirical grasp of current political debates. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siyaset Bilimi alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak; 2) siyaset biliminin çeşitli alanlarını tanımlamak ve ayırt etmek 3) güncel siyasi tartışmalara ilişkin daha iyi bir ampirik kavrayış sergilemek 4) Siyasi sorunları, sistemleri, ideolojileri ve süreçleri okumak ve analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Ödev |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav,Ödev |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Course Coordinator | EVRİM GÖRMÜŞ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | Siyaset Nedir |
2) | Siyasi İdeolojiler |
3) | Devletler |
4) | Hükümet ve Rejimler |
5) | Siyasi Kültür |
6) | Kamuoyu Görüşü |
7) | Vize |
8) | Çıkar Grupları |
9) | Partiler ve Seçimler |
10) | Siyasi Kurumlar |
11) | Politik Ekonomi |
12) | Şiddet ve Devrimler |
13) | Uluslararası İlişkiler |
14) | Sonuç ve Değerlendirme |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Michael Roskin et al (2010) Political Science: An Introduction, 12th Edition, Pearson. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom method in tandem with professor lecture presentations with intense student participation and dynamic multi-media sessions. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Each student is required to complete weekly blackboard assignments on time. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 3 | 19 | |||
Ödevler | 12 | 1 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 159 | ||||||
Total Workload/25 | 6.4 | ||||||
ECTS | 6 |