School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 402
Course Title in English Business Strategy in the Local and Global Context
Course Title in Turkish Yerel ve Küresel Bağlamda İş Stratejisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MGMT 302 - International Business
Expected Prior Knowledge Basic concepts of management and international business.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to understand the strategic decision-making processes of the firm, what those decisions are, why managers make them, and the consequences of each decision.
Course Description Administrative process under conditions of uncertainty. Emphasis in integrating knowledge acquired in the functional areas of business administration in formulating administrative strategies and policies.
Course Description in Turkish Belirsizliğin hakim olduğu zamanlarda yönetim süreci. Vurgulanan daha çok işletmenin fonksiyonel alanlarından toplanan bilginin şirket strateji ve politikalarını belirlemeye olan etkisi.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) bir organizasyonu yönetmeye yönelik bütünsel ve entegre bir yaklaşım kullanarak genel bir müdürün firmaya ilişkin görüşünü kavramak
2) stratejik bir çerçeve kullanarak iş sorunlarını tanımlamak
3) fonksiyonel alanların firma performansını etkilemek ve fonksiyonel alanlar arasında daha iyi bir entegrasyon yaratarak organizasyonel performansı iyileştirmek için nasıl etkileşime girdiğini açıklamak
4) kurumsal sorunlara yönelik özel, stratejik çözümler geliştirmek ve önermek için akranlarıyla etkili bir şekilde çalışmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HANDE KARADAĞ , September 2018
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Doç. Dr. HANDE KARADAĞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Stratejik Yönetim: Rekabet Avantajları Yaratmak
2) Firmanın Dış Çevresinin Analizi: Rekabet Avantajları Yaratmak
3) Firmanın İç Ortamının Değerlendirilmesi
4) Bir Firmanın Fikri Varlıklarını Tanıma: Bir Firmanın Somut Kaynaklarının Ötesine Geçme
5) İş Düzeyinde Strateji: Rekabet Avantajları Yaratmak ve Sürdürmek
6) Kurumsal Düzeyde Strateji: Çeşitlendirme Yoluyla Değer Yaratma
7) Ara sınav 1
8) Uluslararası Strateji: Küresel Piyasalarda Değer Yaratmak
9) Girişimcilik Stratejisi ve Rekabet Dinamikleri
10) Stratejik Kontrol ve Kurumsal Yönetim
11) Etkili Organizasyon Tasarımları Oluşturma
12) Stratejik Liderlik: Öğrenen Bir Organizasyon ve Etik Bir Organizasyon Yaratmak
13) İnovasyonu Yönetmek ve Kurumsal Girişimciliği Teşvik Etmek
14) Proje Sunumları
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Strategic Management: Text And Cases 9TH EDITION, by Gregory G Dess, Gerry McNamara, Alan Eisner and Seung-Hyun Lee Mc Graw Hill Publications
Teaching MethodsVideos, powerpoint presentations for each session, cases and group projects. The students are expected to come each session having read and watched the course material. The course involves cases and projects, students are expected to engage in the class discussion and apply the knowledge acquired in a team setting.
Homework and ProjectsThe students will be making one presentation as a group at the end of the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually. Before the presentations, the group projects have to be submitted as a PPT file within a deadline provided by the instructor. Late assignments will not get full points.
Laboratory WorkNone
Computer UseEach session requires use of Blackboard; therefore, use of computer is a must.
Other ActivitiesGuest speakers will be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 0
TOTAL % 100
Course Administration karadagh@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 1 14 4 18
Ara Sınavlar 2 10 4 28
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5