School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 123 | ||||
Course Title in English | Introduction to English Law | ||||
Course Title in Turkish | İngiliz Hukukuna Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture,Other,Practical | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall,Summer School | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | This course gives basic legal concepts in order to support students in their law courses. | ||||
Course Description | This course broadly covers the sources of English law and the English legal system. It outlines the similarities or differences between common law and civil law traditions and examines the structure of the courts, the law-making process, civil and criminal procedures and the organization of the legal professions. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders genel olarak İngiliz Hukukun kaynaklarını ve İngiliz Hukuk sitemini kapsamaktadır. Ders Anglosakson hukuku ile Kıta Avrupası hukukunu uygulamalarının benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymakta, mahkemelern yapısını, yasa yapım sürecini, medeni usul ve ceza usulü ve hukuk mesleğinin örgütlenmesini ncelemektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İngiliz Hukukunun temel alanlarına ilişkin genel bir bilgi birikimi sergilemek 2) İngiliz hukukunun kaynaklarını anlamak 3) İngiliz hukuk sisteminin yapısını ve hukuk ve ceza usullerinde geçerli olan temel kavramları tanımlamak 4) Anglo Amerikan hukuk sistemi ile Kıta Avrupası hukuk sistemi arasındaki farkı ana hatlarıyla belirtmek 5) İçtihat doktrinini kavramak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EKREM KURT , November 2021 |
Course Coordinator | EKREM KURT |
Semester | Spring,Fall,Summer School |
Name of Instructor | Prof. Dr. EKREM KURT |
Hafta | Konu |
1) | İngiliz hukukuna giriş |
2) | İngiliz Hukukunun doğası ve gelişimi |
3) | Yazısız anayasa |
4) | Yasa yapma süreci: Westminster Parlamentosu |
5) | Yasa yapma süreci: İçtihat |
6) | Hukuk mahkemeleri |
7) | Alternatif Uyuşmazlık Çözümü |
8) | Başlıca hukuk meslekleri |
9) | Vize |
10) | Ceza muhakemesi |
11) | Jüri Yargılaması |
12) | Hukuk muhakemesi |
13) | Hukuk muhakemesi- ilamın icrası |
14) | Kişiler ve Krallık |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Wild, Weinstein; Smith and Keenan’s English Law; - Recommended | ||||||||||||
Teaching Methods | Students are expected to read the relevant chapter(s) from the textbook or other provided course materials prior to the class. Class time will be spent on presentations and discussions on the assigned readings. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kurte@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |