School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | LAW 124 | |||||
Course Title in English | Introduction to American Law | |||||
Course Title in Turkish | Amerikan Hukukuna Giriş | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Güz | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students or Erasmus | |||||
Overall Educational Objective | Introduction of the key concepts that are distinctive to the U.S. law through a comparative and contemporary approach. | |||||
Course Description | There are many aspects of the U.S. legal tradition that are distinctive, but the nature of an introductory course compels the instructor to be selective. Since the U.S. legal system can be best understood through case law, this course will touch the major elements of the U.S. law in a general way and deal with selected bedrock cases from both state and federal courts. The course is given in the manner law is taught in the U.S. law schools. As a first- year law course, rather than placing a special emphasis on some core concepts, the course offers a selective field survey of the law school curriculum. | |||||
Course Description in Turkish | Bir giriş dersi niteliğindeki bu derste Amerikan hukuk sistemine özgü unsurların tamamı yerine sadece seçilmiş belirli konular işlenmektedir. Derste Amerikan hukukunun temel unsurları incelenmekte ve gerek eyalet mahkemelerinin gerekse federal mahkemelerin vermiş olduğu önemli kararlar değerlendirilerek Amerikan hukuk sisteminin anlaşılması sağlanmaktadır. Dersin içerik ve işlenişi Amerikan hukuk fakültelerinde hukukun öğretildiği biçimde ilerlemektedir. Bir birinci yıl dersi olarak, belirli konuları derinlemesine incelenmesi yerine hukuk sistemi genel olarak değerlendirilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) ABD hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini ve terminolojisini anlamak 2) ABD hukukuna özgü hukuki düşünceyi öğrenmek 3) Katılımcının ABD baro sınavlarına hazırlanmasını sağlayacak temel anlayışı geliştirmek 4) Yürürlükteki yasayı uygulamak 5) Anglo-Amerikan ve Kıta Avrupası hukuk sistemleri arasındaki farkları öğrenmek 6) Güncel gerçek yaşam sorunlarını analiz etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU , November 2021 |
Course Coordinator | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Doç. Dr. MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | ABD Hukukunun Yapısı ve Kaynakları |
2) | Anayasa Hukuku |
3) | Örnek Olay İncelemesi |
4) | Medeni Usul Hukuku |
5) | Ceza Muhakemesi ve Delil Hukuku |
6) | Örnek Olay İncelemesi |
7) | Vize |
8) | Sözleşmeler ve Haksız Fiil Hukuku |
9) | Örnek Olay İncelemesi |
10) | İşletme Birlikleri |
11) | Örnek Olay İncelemesi |
12) | Fikri Mülkiyet Hukuku ve Siber Hukuk |
13) | Örnek Olay İncelemesi |
14) | Hukuk Mesleği |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. Recommended reading: William Burnham, Introduction to the Law and Legal System of the United States, 5. Ed. West 2011. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Participants are expected to read the designated cases before the class and prepare for the preliminary discussions by familiarizing themselves with the current developments in the United States. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
can.pehlivanoglu@kent.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation. Late submissions and missing an exam: Failing the homework or exam with 0 points (submitted medical reports would suffice for a make-up homework, make-up exam per Faculty regulations.) Plagiarism: Failing exam or homework with 0 points + applicable administrative sanctions. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |