School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 127 | ||||
Course Title in English | Legal Resources and Research | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk kaynaklari ve Arastirma Eğitimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | none | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to gain theoretical knowledge and practical experience in how to find legal sources, how to use them and how to make a presentation and write an academic paper on legal issues. | ||||
Course Description | This course will generally prepare the students for doing academic research for their studies, evaluating the different sources, as well as using and quoting them in papers and presentations. Within the scope of the class, these techniques will be shown in theory and will be practiced together afterwards. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders genel olarak öğrencileri çalışmalarında değişik kaynakları değerlendirerek, bu kaynaklardan alıntı yaparak akademik araştırma ve sunum yapmakya hazırlar. Ders kapsamında bu teknikler teorik verilecek ve ardından uygulaması yapılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin: bağımsız hukuki araştırma yapabilmesi, doğru atıf kurallarını kullanarak akademik hukuki makaleler yazabilmesi ve sözlü sunumlar hazırlayıp sunabilmesi beklenmektedir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ARNDT KÜNNECKE , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to the course’s subject and the used material, announcement of the curriculum |
2) | Hukukun Kaynakları |
3) | Türk Hukuku kaynakları nasıl bulunur? |
4) | AB Hukuku / Uluslararası Hukuk kaynakları nasıl bulunur? |
5) | Kütüphane ve internette pratik |
6) | Hukuk kaynakları nasıl okunur ve çıkarılır? |
7) | Hukuk kaynaklarından nasıl alıntı yapılır? |
8) | Bir makale için taslak nasıl hazırlanır |
9) | Sunum nasıl yapılır I |
10) | Sunum nasıl yapılır II |
11) | Uygulama: sunum yapma |
12) | Uygulama: sunum yapma |
13) | Uygulama: sunum yapma |
14) | Değerlendirme |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |