School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 121
Course Title in English Law and Cinema
Course Title in Turkish Hukuk ve Sinema
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 50 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To facilitate the student's transition to legal education, developing the ability to look at and discuss different issues from different perspectives in legal education.
Course Description To watch movies on leading law issues, rights and freedoms, such as right to education, right to vote, etc. and to discuss related problems.
Course Description in Turkish Temel hukuk konuları ile birlikte haklar ve özgürlükler, eğitim hakkı, oy hakkı gibi hukuksal konularda film izlemesi ve ilgili sorunların tartışılması

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hukuksal kavram ya da sorunları farklı açılardan değerlendirir.
2) Yargısal sürecin değişik aktörlerini ve işlevlerini tanır.
3) Hukuksal sorunları daha kolay saptar ve yorumlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , January 2024
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Teknolojik, toplumsal ve sosyal değişimlerin, kent hakkının Cennet Sineması üzerinden izlenmesi
2) Filmin tartışılması
3) Filmin adalet, önyargı, makul şüphe vb. kavramlar çerçevesinde tartışılması
4) Film gösterimi
5) Film çerçevesinde ırkçılık, ayrımcılık, eşitlik, Amerikan Sivil Haklar Hareketi’nin tartışılması
6) Film gösterimi
7) Film çerçevesinde ABD Yüksek Mahkemesi ve vicdani ret kavramının yargı kararları ışığında tartışılması
8) Basın özgürlüğü ile ilgili film gösterimi
9) Filmin tartışılması
10) Hak ve özgürlükler ile ilgili film gösterimi
11) Filmin tartışılması
12) Siyaset ve medya üzerine film gösterimi
13) Filmin tartışılması
14) Dönem sonu değerlendirmesi
Required/Recommended ReadingsGuy Osborn, Peter Robson, Film and the Law: The Cinema of Justice, Hart P., 2010 Michael Asimow and Shannon Mader, Law and Popular Culture: A Course Book, Peter Lang Publishing, 2013 David A. Black, Law in Film: Resonance and Representation, University of Illinois Press, 1999 Stefan Machura, Peter Robson, Law and Film (Journal of Law and Society), Wiley-Blackwell, 2001 Austin Sarat, Lawrence Douglas, Martha Umphrey (ed.), Law on Screen, Stanford University Press, 2005 Corey K. Creekmur and Mark Sidel, Cinema, Law, and the State in Asia, Palgrave Macmillan, 2007
Teaching MethodsEssentially watching movies, and discussing and reading relevant texts.
Homework and Projects100 %: one film evaluation and director's assignment (an assignment on a film we have watched, including a film summary, identification and discussion of the legal issues addressed in the film and information about the director of the film) The student can choose the film he/she wants, the submission date of the selected assignment is the class day following the viewing of the film. Since the film will be discussed that day, it must be submitted before the discussion. If it is submitted before the due date, it will be evaluated for corrections. If the student wants to improve his/her grade, he/she can make a second assignment from another film under the same conditions, in which case the last assignment grade will be valid. The second time film evaluation also means a make-up grade. The letter grade equivalents of the grades below 50 are entered into the system as F.)
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 100
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 2 28
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 1 1 1 2
Final 1 1 1 2
Total Workload 50
Total Workload/25 2.0
ECTS 2