School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 122 | ||||
Course Title in English | Art of Rhetoric in Legal Profession I | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate students only | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn effective and eloquent speech and correct pronunciation. | ||||
Course Description | Rules and practices related to effective and right speaking, tonal and breath training, correct articulation, rules of language, accent, the basic principles of fluency |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mesleğini akıcı ve anlaşılır bir dille yürütür. 2) Bilgilerini doğru, etkileyici şekilde aktarır. 3) Kişilerle daha sağlıklı iletişim kurar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | EBRU ERKEKLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ |
Hafta | Konu |
1) | Etkili ve güzel konuşmaya giriş: Temel prensipler |
2) | Etkili ve güzel konuşmanın temeli: Ses ve nefes eğitimi |
3) | Ses ve nefes eğitimi üzerine uygulamalar |
4) | Etkili ve güzel konuşma için doğru artikülasyon |
5) | Artikülasyon üzerine uygulamalar |
6) | Konuşma dilinin kuralları |
7) | Konuşma dilinin kurallarıyla ilgili uygulamalar |
8) | Vizeler |
9) | Etkili konuşmanın temel aracı vurgulu konuşma |
10) | Vurgulu konuşma üzerine uygulamalar |
11) | Konuşma dilinin kuralları ve vurgulu konuşma üzerine uygulamalar |
12) | Akıcı konuşmanın temel prensipleri |
13) | Konuşmada etkileyicilik |
14) | Etkili konuşma üzerine uygulamalar |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
erkeklie@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |