School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 122 | ||||
Course Title in English | Art of Rhetoric in Legal Profession I | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate students only | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn effective and eloquent speech and correct pronunciation. | ||||
Course Description | Rules and practices related to effective and right speaking, tonal and breath training, correct articulation, rules of language, accent, the basic principles of fluency | ||||
Course Description in Turkish | Etkili ve doğru konuşma kuralları, ses-nefes çalışması, doğru artikülasyon, dil kuralları, aksan, temel akıcılık kuralları |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mesleğini akıcı ve anlaşılır bir dille yürütür. 2) Bilgilerini doğru, etkileyici şekilde aktarır. 3) Kişilerle daha sağlıklı iletişim kurar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | EBRU ERKEKLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ |
Hafta | Konu |
1) | Etkili ve güzel konuşmaya giriş: Temel prensipler |
2) | Etkili ve güzel konuşmanın temeli: Ses ve nefes eğitimi |
3) | Ses ve nefes eğitimi üzerine uygulamalar |
4) | Etkili ve güzel konuşma için doğru artikülasyon |
5) | Artikülasyon üzerine uygulamalar |
6) | Konuşma dilinin kuralları |
7) | Konuşma dilinin kurallarıyla ilgili uygulamalar |
8) | Vizeler |
9) | Etkili konuşmanın temel aracı vurgulu konuşma |
10) | Vurgulu konuşma üzerine uygulamalar |
11) | Konuşma dilinin kuralları ve vurgulu konuşma üzerine uygulamalar |
12) | Akıcı konuşmanın temel prensipleri |
13) | Konuşmada etkileyicilik |
14) | Etkili konuşma üzerine uygulamalar |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
erkeklie@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |