School/Faculty/Institute | Faculty of Education | |||||
Course Code | MATH 233 | |||||
Course Title in English | Statistics I | |||||
Course Title in Turkish | Statistics I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn about descriptive and inferential statistical procedures in order to apply descriptive statistical techniques while interpreting different data sets. | |||||
Course Description | This course covers the basic concepts and procedures in descriptive and inferential statistics. The course begins with introducing the scales of measurements, methods for describing and summarizing frequency distributions, the concepts of central tendency, location of scores and standardized distributions followed by methods for hypothesis testing and describing relationships between two (or more) variables. The course then introduces probability theory as a background for understanding inferential statistics. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İstatistik ve veri analizinin önemini takdir edebilme 2) uygun frekans dağılımı yöntemlerini kullanarak verileri tablolaştırabilme ve grafiklendirebilme 3) Merkezi eğilim kavramları (ortalama, mod, medyan) arasındaki bağlantıları anlayabilme ve ayırt edebilme; 4) değişkenlik kavramlarını (aralık, varyans, standart sapma) anlayabilme ve gerektiğinde bu kavramları uygulayabilme 5) Hipotez testinin temellerini anlayabilme 6) Elektronik tablo yazılımlarını (örn. MsExcel, SPSS) kullanarak verileri analiz edebilme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | MAHMUT KERTİL , June 2018 |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT KERTİL |
Hafta | Konu |
1) | İstatistiğe giriş |
2) | Ölçüm ölçekleri Kesikli ve sürekli değişkenler |
3) | Frekans dağılımları |
4) | Merkezi eğilim ölçüleri |
5) | Merkezi eğilim ve dağılım şekli (devam) |
6) | Değişkenlik ölçüleri |
7) | Değişkenlik ölçüleri (devam) İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı |
8) | Ara Sınav |
9) | z-skorları: puanların konumu ve standartlaştırılmış dağılımlar |
10) | Standartlaştırılmış dağılımlar (devam) İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı |
11) | Olasılık, normal dağılım ve örneklem |
12) | Hipotez testine giriş |
13) | Hipotez testine giriş İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı |
14) | t-istatistiğine giriş |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Gravetter, F. J. & Wallnau L. B. (2009). Statistics for the Behavioral Sciences (9th ed.). Thomson Learning. (Required) | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning, Direct instruction, Group work on some classroom activities, Laboratory work | |||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be assigned four homework through the whole semester | |||||||||||||||
Laboratory Work | Laboratory work will be held once in two weeks. In laboratory work, students are expected to use MsExcel or SPSS in order to apply the statistical concepts that they learned in the course. | |||||||||||||||
Computer Use | Computer use is necessary during laboratory work. | |||||||||||||||
Other Activities | In-class group works on some problems will be conducted. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
kertilm@mef.edu.tr - Office Hours: by appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 4 | 8 | 32 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |