School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code MATH 234
Course Title in English Statistics II
Course Title in Turkish Statistics II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: 1 Other:
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic concepts and procedures in descriptive and inferential statistics.
Course Description This course covers the basic concepts and procedures in descriptive and inferential statistics. As a follow up of MATH 233 Statistics I course, this course begins with the review of basic concepts such as standard deviation, standardized scores (i.e., z-scores), standard error, the distribution of sample means, and probability and normal distribution. The course will continue with the methods for hypothesis testing and describing relationships between two (or more) variables, t-statistic, the t-test for the two independent and related samples, estimation, analysis of variance test for differences among two or more population means (ANOVA), correlations, and nonparametric tests.
Course Description in Turkish Bu ders, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikteki temel kavramları ve prosedürleri kapsar. MATG233 İstatistik I dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, standart sapma, standartlaştırılmış puanlar (yani, z puanları), standart hata, örnek ortalamaların dağılımı ve olasılık ve normal dağılım gibi temel kavramların gözden geçirilmesiyle başlar. Ders, hipotez testi ve iki (veya daha fazla) değişken arasındaki ilişkileri tanımlama yöntemleri, t-istatistiği, iki bağımsız ve ilgili örnek için t-testi, tahmin, iki veya daha fazla popülasyon arasındaki farklar için varyans analizi (ANOVA), korelasyonlar ve parametrik olmayan testlerle devam edecektir..

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İstatistik ve veri analizinin önemini takdir etmek
2) hipotez testinin temellerini anlamak;
3) Yönsüz ve yönlü hipotez testi tekniklerini anlamak ve uygulamak
4) iki veya daha fazla popülasyon ortalaması (ANOVA) arasındaki farklar için varyans testi analizi kavramını anlamak;
5) Korelasyon ve regresyon tekniklerini anlamak ve uygulamak
6) Ki-kare istatistiği kavramı gibi bazı parametrik olmayan testleri anlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MAHMUT KERTİL ,
Course Coordinator BENGİ BİRGİLİ
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT KERTİL

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş Temel kavramların gözden geçirilmesi
2) Hipotez Testine Giriş: Hipotez Testinin Mantığı
3) Yönlü Hipotez Testi İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı
4) T istatistiğine giriş T istatistiği ile hipotez testleri
5) İki bağımsız örnek için t testi (İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı)
6) İlgili iki örnek için t testi
7) İlgili iki örnek için t testi (devamı) İstatistik Laboratuvarı: MsExcel veya SPSS Kullanımı
8) Varyans Analizine Giriş (ANOVA)
9) Varyans Analizine Giriş (ANOVA)
10) Tekrarlanan Ölçümler Varyans Analizi
11) İki Faktörlü Varyans Analizi
12) Korelasyon ve Regresyona Giriş
13) Parametrik olmayan testler: Ki-Kare İstatistiği
14) Parametrik olmayan testler
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsGravetter, F. J. & Wallnau L. B. (2010). Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (9th ed.). Wadsworth, Cengage Learning. Shavelson, R.J. (1996). Statistical reasoning for the behavioral sciences (3rd ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Teaching MethodsFlipped learning, Direct instruction, Group work on some classroom activities, Laboratory work
Homework and ProjectsStudents will be assigned four homework through the whole semester
Laboratory WorkLaboratory work will be held once in two weeks. In laboratory work, students are expected to use MsExcel or SPSS in order to apply the statistical concepts that they learned in the course.
Computer UseComputer use is necessary during laboratory work.
Other ActivitiesIn-class group works on some problems will be conducted.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 40
Projeler 1 % 15
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration kertilm@mef.edu.tr

Dr. Mahmut Kertil e-mail: kertilm@mef.edu.tr Office Hours: by appointment Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Academic dishonesty and plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 4 8 32
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5